۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۶۶۶
استاد حوزه علمیه بابل:

تکلیف گرایی و بصیرت دو ویژگی شاخص آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که سیره رفتاری آیت الله مهدوی کنی(ره) خط بطانی بر ایده تناسب شأن افراد با مسؤولیت کشید، گفت: آیت الله مهدوی کنی(ره) به این که آیا مسؤولیتی که می پذیرد در شأن او هست یا نه اهمیتی نمی داد زیرا هر کجا که احساس می کرد باید باری را از روی زمین بردارد و خدمتی انجام بدهد دریغ نمی کرد.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

حجت الاسلام  سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان این که  آیت الله مهدوی کنی نمونه بارز الگوی اخلاق سیاسی در کشور محسوب می شد، خاطرنشان کرد: یکی ازویژگی ها برجسته آیت الله مهدوی کنی(ره) این بود که ایشان امتحانات خود را در دوران رژیم ستمشاهی به خوبی پس داده است.

 

وی با اشاره به دوران مبارزاتی این عالم در دوران قبل از انقلاب گفت: آیت الله مهدوی کنی(ره) در زندان های مختلف بارها مورد شدید ترین شکنجه های مأموران و مزدوارن رژیم پهلوی قرار می گرفت اما از راه امام هیچ گاه منحرف نشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که زحمات و تلاش های آیت الله مهدوی کنی(ره) در کنار امام راحل هیچ گاه از یاد ملت ما نمی رود، تصریح کرد: تکلیف گرایی آیت الله مهدوی کنی(ره) همواره از این عالم بزرگوار چهره ای ساخت که هرجا که احساس می کرد اسلام و انقلاب به وجود او نیازمند است حضور می یافت.

 

وی ادامه داد: یکی از امتیازات برجسته ی آیت الله مهدوی کنی(ره) این بود که بعد از انقلاب در همه سنگرها در خاکریز اول مبارزه قرار داشت.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که سیره رفتاری آیت الله مهدوی کنی(ره) خط بطانی بر ایده تناسب شأن افراد با مسؤولیت کشید، خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی(ره) به این که آیا مسؤولیتی که می پذیرد در شأن او هست یا نه اهمیتی نمی داد زیرا هر کجا که احساس می کرد باید باری را از روی زمین بردارد و خدمتی انجام بدهد دریغ نمی کرد.

 

وی افزود: همراهی با ولایت، تأسی و اطاعت محض از ولایت فقیه از ویژگی های برجسته آیت الله مهدوی کنی(ره) بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران، ویژگی برجسته دیگر آیت الله مهدوی کنی(ره) را میانه روی ایشان در حوزه سیاست بیان کرد و گفت: ایشان به دور از افراط و تفریط  از موضع گیری های کند و تند در مناسبت های سیاسی و اجتماعی پرهیز می کرد.

 

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی(ره) به عنوان محور وحدت نیروهای وفادار به انقلاب و اسلام بود و وی همواره سعی در حفظ نیروهای همراه با انقلاب بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) الگویی از یک عالم کامل و معتدل محسوب می شود، تصریح کرد: سیره علمی و عملی این بزرگوار می تواند الگوی بسیار خوبی برای روحانیت شیعه و عالمان دین و همه مردم باشد.

 

وی حضور و فعالیت ایشان در دو سنگر حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرارداد  و افزود: پایه ریزی دانشگاه بزرگ امام صادق و تربیت شاگردانی برجسته به عنوان عقبه نظام اسلامی از خدمات بزرگ آیت الله مهدوی کنی(ره) است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم شناخت و مطالعه آثار آیت الله مهدوی کنی پرداخت و گفت: آثار متنوع در حوزه های مختلف از جمله اخلاقی و حوزه اقتصاد اسلامی می تواند به عنوان یک منبع علمی مورد مطالعه  پژوهشگران و علاقمندان قرار گیرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات