۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۲۷۵۴۷
با حضور مسؤولان استانی؛

مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی عصر امروز در زنجان و با حضور حداکثری روحانیان، مردم و مسؤولان استانی برگزار شد.
آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید یعقوب موسوی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی که با حضور حداکثری روحانیان، مردم و مسؤولان استانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار شد گفت: آیت الله مهدوی کنی یار امام خمینی (ره) و رهبری بود و همواره مجاهدی خستگی ناپذیر در راه اسلام و یکی از ستون های انقلاب به حساب می آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به شأن عالم در نزد خداوند اظهار داشت: خداوند متعال در چند آیه از آیات قرآن کریم عالم و جاهل را با همدیگر مقایسه کرده و با استفهام انکاری برتر بودن عالم را اثبات می کند مانند آیه شریفه «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون».

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به سوابق تاریخی علما در خدمتگزاری به مردم تصریح کرد: در طول تاریخ کشور علما همیشه هادی، دعوت کننده به خیر و راهگشای مردم بودند و هیچ گاه خیانت آنها نسبت به ملت و کشور دیده و اثبات نشده است و بلکه آنها همیشه خود را در مقام خادم برای مردم می دیدند.

 

وی در ادامه با اشاره به سوابق درخشان آیت الله مهدوی کنی در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: یکی از همین علمایی که در طول عمر خود همیشه خدمتگزار مردم بوده آیت الله مهدوی کنی است که می توان او را بازوی امام (ره) و یار باوفای مقام معظم رهبری نامید.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود او پر برکت و مثمر ثمر بود و هیچ گاه نیز دنیا طلب، پول پرست و مقام دوست نبود بلکه در هر مسؤولیتی حضور داشت در حد توان خود به اسلام و مسلمین خدمت کرده و به جرأت می توان اذعان کرد که در تمامی کارهایش خلوص موج می زد.

 

این مسؤول در پایان با سفارش به مردم برای حضور در مراسم عزاداری ایام محرم گفت: مردم سعی کنند در ایام محرم در مجالسی حضور یابند که در آن فقط صرف سینه زنی و گریه کردن نباشد بلکه در آن به بازگویی عوامل قیام امام حسین (ع) و پیام عاشورا بپردازند.

 

گفتنی است؛ این مراسم گرامی داشت با دعوت امام جمعه و استاندار زنجان از مردم و با مسؤولیت جامعه روحانیت مبارز، حوزه های علمیه برادران و خواهران و دیگر ارگان های فرهنگی استان برگزار شد. /949/پ202/ب4

ارسال نظرات