۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۵۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آینده نگری برای نظام از ویژگی های برجسته آیت الله مهدوی کنی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با بیان این که آینده نگری برای نظام از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، بود، گفت: این عالم ربانی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع)، کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده کشور را به بهترین نحو انجام داد.
مراسم بزرگداشت آيت الله مهدوي كني در بجنورد - حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد صبح شنبه در مراسم ترحیم و گرامیداشت عالم ربانی، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری که در محل مسجد انقلاب بجنورد که با حضور گسترده مردم و مسؤولان استان خراسان شمالی برگزار شد؛ اظهار داشت: در جامعه دو نوع یتیم مادی و فرهنگی وجود دارد و یتیم فرهنگی کسی است که از علم، بصیرت و فرهنگ بهره چندانی نبرده است.

 

وی با بیان این که یتیمان فرهنگی نیازمند آگاهی، علم، بصیرت و ادب بوده و این یتیم نوازی بر عهده عالمان دین است، اضافه کرد: در عصر غیبت امام عصر(عج) که مردم از ائمه معصوم(ع) به صورت ظاهری محروم هستند؛ سرپرستی و یتیم نوازی یتیمان فرهنگی جامعه بر عهده علما بوده و آنها باید این افراد را دریابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: از منظر اسلام و قرآن؛ علمای دین کار انبیای الهی را انجام داده و در تداوم کار امامت تلاش می کنند.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی عالمان دینی همانند بارانی هستند که بارش فکر و علم آنها، چشم و دل مردم را سرسبزی داده و نهال بشریت را به ثمر می نشاند.

 

وی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را از جمله این عالمان دانست و تصریح کرد: وی در دوران حیات پربرکت خود فکر مردم را به حقیقت دین و اهل بیت(ع) پیوند می زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی یکی از بهترین و برجسته ترین عالمان کشور بود که همواره به عنوان یار و یاور امام(ره) در حفظ انقلاب و احیای ارزش های اسلامی فعالیت می کرد، خاطرنشان کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در خوشی ها و ناخوشی ها در کنار ولایت بود و چه پیش و چه پس از انقلاب در همه مسائلی که انقلاب و نظام درگیر آن می شد؛ با حضور فعال و اثربخش خود، با موفقیت از آزمون ها بیرون می آمد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: سبقت در مبارزه، پایبندی به اخلاق، شیفته خدمت بودن، تولید علم، تربیت نیروهای متعهد و کاردان، تواضع و آینده نگری برای نظام از جمله برجسته ترین ویژگی های آیت الله مهدوی کنی بود.

 

به گفته وی این عالم ربانی با تأسیس دانشگاه امام صادق(ع)، کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده کشور را به بهترین نحو انجام داد چرا که این دانشگاه با تربیت مدیران متعهد و متخصص همواره یار و یاور نظام و انقلاب بوده و خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رحلت آیت الله مهدوی کنی را ضایعه بزرگی برای ملت و نظام اسلامی دانست و افزود: با این وجود خداوند ذخیره هایی دارد و هر گاه ستاره ای غروب می کند؛ ستاره دیگری طلوع خواهد کرد.

 

گفتنی است، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، روز چهاردهم خرداد 93، پس از شرکت در آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری شد، این عالم ربانی سه شنبه بیست و نهم مهر ماه به ملکوت اعلی پیوست./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات