۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۲۷۴۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

مجالس محرم، منبرمحور و محتوامحور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اهمیت منبر و سخنرانی گفت: رشد معنویت و اخلاق در منبر حاصل می‌شود و نباید شور حسینی جای شعور حسینی را بگیرد.
حجت‌الاسلام عيسي بزماني مديرکل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در همایش طلایه‌داران محرم، اظهار داشت: خدمتگزاران فرهنگ حسینی بدانند که تمام برکات مذهب تشیع و اسلام از فرهنگ عاشورا و محرم ناشی می‌شود.

 

وی ادامه داد: مجالس این ماه، هریک، مدرسه‌ای هستند که مخاطبان گوناگونی اعم از پیر و جوان و خرد و کلان را دربرمی‌گیرد و هرکس به فراخور استعداد خود از آنها بهره می‌برد. اینگونه مجالس منبرمحور و محتوامحور است؛ چرا که رشد معنویت و اخلاق در منبر حاصل می‌شود. ضمن اینکه منکر شورداشتن مجالس اباعبدالله(ع) نیستیم؛ اما نباید شور حسینی جای اصل مطلب یعنی شعور حسینی را بگیرد.

 

وی تصریح کرد: نکته مهمی که مبلغین و مسؤولان هیئت ها باید بیش از پیش به آن دقت کنند؛ اهمیت وحدت با توجه به شرایط ویژه سیستان و بلوچستان است؛ به نحوی که در مقابل داعیه‌داران اختلاف بین مذاهب بایستند و فرصت جولان به آنها ندهند.

 

وی در ادامه خطاب به مبلغین و روحانیان گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه و اهمیت رهبری دینی در دفع فتنه‌ها، بیان احکام مبتلا به، سیره معصومین(ع) و فضایل اخلاقی اصحاب سیدالشهدا(ع)، عنایت به فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در مسائل مختلف همچون لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، تکریم جایگاه زن، حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی و ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله مواردی است که باید مورد توجه سخنرانان مجالس قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بزمانی همچنین در توصیه به روسای هیئات مذهبی تأکید کرد: توجه به مسجد و محوریت قراردادن آن، مشارکت و تعامل در برگزاری مراسمات جمعی، توجه به امربه معروف و نهی از منکر و فعالیت تیم‌های تذکر لسانی، همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی باید مدنظر باشد.

 

وی در پایان به تلاقی 13 آبان با عاشورای حسینی اشاره و از اجرای برنامه‌های ویژه استکبارستیزی در این روز خبر داد./831/پ203/ب

ارسال نظرات