۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۳۶۶
امام جمعه موقت رشت:

قیام عاشورا الگوی آزادی خواهان جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان دانست و گفت: شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های اهل ایمان است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) انسان آزاده ای بود که برای زدودن نقاب از چهره حقیقت و برقراری اسلام ناب در جامعه اسلامی بر خلیفه فاسد زمان قیام کردند.

 

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: قیام امام حسین(ع) همانند حرکت انبیای الهی قیامی چند ماهیتی است که هر لحظه آن در راه عبودیت خداوند متعال بوده است و اصلاح مردم، نظم و انضباط دادن به جامعه دینی و مبارزه با فساد از جمله اهداف این قیام بوده است.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد بود، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) الگویی برای کسانی است که در تلاش برای مبارزه با استکبار و استبداد هستند.

  

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در موقیعت های مختلف در واقعه عاشورا، هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سازنده جامعه و نگهدارنده تمدن ها است.

 

وی به تبیین چرایی پیدایش واقعه عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در شرایطی قرار گرفت که اگر سکوت می کرد، از اسلام، عدالت و زحمات پیامبر اکرم(ص) اثری باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام صدیق عربانی، بیعت امام حسین(ع) با یزید را به معنی تایید حکومت فاسق و ظالم اموی و سکوت در برابر جنایات یزید دانست و گفت: اگر در دوران کنونی نیز ایران دست از مبارزه معنوی و فکری با غرب برداری، به بهانه های مختلف نقض حقوق بشر و انرژی هسته ای مورد تحریم و توطئه های مختلف قرار نمی گیرد.

 

وی واقعه عاشورا را الگوی آزادی خواهان جهان نامید و گفت: شعار ذلت ناپذیری امام حسین(ع) از حنجره های ملت های مظلوم و مردم ستمدیده دنیا شنیده می شود.

  

حجت الاسلام صدیق عربانی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در همه لحظات واقعیات اسلام را فراموش نکرد و با اقامه نماز در ظهر روز عاشورا ارزش های اسلامی را به صورت عملی آموزش داد.

 

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم صبح روز شنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار خواهد شد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات