۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۲۲۴
امام جمعه موقت اصفهان:

آیت‌الله مهدوی کنی نقش مهمی در وحدت گروه‌های سیاسی کشور ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان آیت الله مهدوی کنی را یار باوفای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از بزرگان انقلاب بود و نقش مهمی در وحدت گروه‌های سیاسی داشت.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی، گفت: آیت الله مهدوی کنی عالمی شایسته و اسوه اخلاق بود که روحانیان باید از سیره و روش ایشان الگوبرداری کنند.


 


وی رییس مجلس خبرگان رهبری را یار باوفای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یک شخصیت معیار در نظام اسلامی بود که در طول عمر با برکتش در راه حفظ ارزش های ناب اسلامی و الهی بسیار تلاش کرد.


 


حجت الاسلام رهبر افزود:  آیت الله مهدوی کنی در اوج بصیرت بود و یک شخصیت روحانی کامل به شمار می رفت.

 

وی آیت الله مهدوی کنی را انسانی متدین، وارسته و با اخلاق معرفی کرد و گفت: وی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، بخشی از عمر پربرکت خود را در زندان ها سپری کرد و حفظ نظام و ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و آرمان های امام راحل را همیشه مدنظر قرار می داد.

 

امام جمعه موفت اصفهان تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی در طول عمر خود فعالیت های ارزشمند سیاسی و علمی  بسیاری  انجام داد به گونه ای که تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و پرورش جوانان معتقد و آگاه از جمله آنهاست.

 

وی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) مسؤولیت کادرسازی برای نظام اسلامی را عهده‌دار شد.

 

وی گفت: چنانچه بخواهیم آیت‌الله مهدوی کنی را در یک جمله معرفی کنیم باید بگوییم که ایشان جلوه‌ای جامع میان دیانت و سیاست بودند.


امام جمعه موقت اصفهان گفت: حرکت خالصانه در راه عزت اسلام و تلاش برای تقویت نظام و رفع مشکلات مردم از ویژگی های رییس فقید مجلس خبرگان بود.


 

وی در پایان خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از بزرگان انقلاب بود و نقش مهمی در وحدت گروه‌های سیاسی داشت./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات