۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۲۷۱۲۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

ساختار مطلوب فرهنگی با تمسک به معارف قرآن و عترت حاصل می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدیوی گفت: ساختار مطلوب فرهنگی زمانی به دست می آید که بر اساس مفاهیم قرآن و عترت، قانون اساسی و نظام ولایی باشد که بتوان آن را در جامعه ترویج کرده و در همه لایه ها اسلام را حاکم کنیم.
حجت الاسلام علي خديوي، مدير مرکز تخصصي شيعه شناسي علامه اميني(ره) تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در جمع دانشجویان بسیجی این مرکز آموزش عالی به تشریح ابعاد سه گانه مهندسی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان تفاوت نگرش انتقادی در نظام ولایی با ساختارهای دیگر اظهار کرد: نگرش انتقادی ولو عدالت طلبانه، در سیستم ولایی تعریف خاص خود را دارد، امروز جامعه اسلامی ایران به مهندسی فرهنگی رسیده و شخص رهبری نیز مهندسی فرهنگی را مطرح کرده اند.


وی با اشاره به معنای مهندسی فرهنگی، خاطرنشان کرد: وقتی به یک ساختار حکومتی مناسب می رسیم، باید آن را مهندسی کنیم، یعنی از نقد فرهنگی به سیاست فرهنگی و از سیاست فرهنگی به مهندسی فرهنگی برسیم؛ مهندسی فرهنگی یعنی مقابله هوشمندانه با معارضان فرهنگی داشته و بدانیم چگونه فرهنگ را در تمام لایه های اجتماعی پیش ببریم.


حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر فعالیت در عرصه تولید محصول فرهنگی، تصریح کرد: ساختار مطلوب فرهنگی زمانی به دست می آید که بر اساس مفاهیم قرآن و عترت، قانون اساسی و نظام ولایی باشد که بتوان آن را در جامعه ترویج کرده و در همه لایه ها اسلام را حاکم کنیم.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان آیه شریفه «و یدخلون فی دین الله افواجا»، گفت: باید با عرضه تولیدات فرهنگی مناسب مانند فیلم و نشریه، انیمشن و رسانه کاری کرد تا خود آحاد جامعه علاقه‌مند به فرهنگ اسلامی شوند و باید بدانیم کسانی‌که غیر از این عمل کنند در جبهه فرهنگی انقلاب قرار نمی گیرند.


وی با اشاره به مکتب فرانکفورت، افزود: شاید کسانی بیایند از مکتب فرانکفورت که یک مکتب انتقادی است، حرف بزنند و افراد انقلابی هم از آن ها خوششان آید، اما باید دانست که این حرف ها برای زمانی است که ما ساختار را نمی پسندیم و می خواهیم ساختار را عوض کنیم، در این صورت از توان مکتب فرانکفورت استفاده می کنیم.


حجت الاسلام خدیوی اضافه کرد: اما اگر کسی بخواهد در نظام جمهوری اسلامی، در دانشگاهی نشریه ای منتشر کند و در قالب آن حرف‌های مکتب فرانکفورت را مطرح کند، یا خودش متوجه نیست و نمی داند چه کار می کند و یا می داند که این نگرش ساختارشکنانه است و به نوعی در پی براندازی است.


این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: باید  توجه داشت که نظام اسلامی به مرحله مهندسی فرهنگی رسیده است، یعنی از نگرش انتقادی قبل از انقلاب به مهندسی فرهنگی و تولید محصول فرهنگی و اصلاح ساختارهای ریز جامعه رسیده است.

 

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی می تواند با سرلوحه قرار دادن توصیه‌های رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان ایفای نقش داشته باشد./935/پ202/ب5

ارسال نظرات