۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۲۷۱۰۲
آیت الله خاتمی:

ایران اجازه دسترسی مأموران آژانس به مراکز نظامی را نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی خود را نخواهد داد، گفت: مذاکرات در مسائل هسته ای آری، اما در عرصه اقتدار ایران اسلامی هرگز.
آيت الله سيد احمد خاتمي پاكدشت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه پاکدشت و مدیران صنایع دفاع پارچین با تسلیت عروج ملکوتی مجاهد فی سبیل الله، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی با بیان این که ایشان به معنای دقیق کلمه، ملّا بود و در محضر بزرگانی همچون حضرت امام و علامه طباطبایی رشد یافت، اظهار داشت: این عالم وارسته در تولی و تبری کم نظیر بود و برای ایشان فرقی بین امام و رهبری وجود نداشت.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با وجود این که سن این عالم ربانی 8 سال از رهبر معظم انقلاب بزرگ تر بود اما باز هم همیشه مطیع محض رهبری بود.

 

آیت الله خاتمی در ادامه با تحلیل نظام های سیاسی در کشورهای گوناگون گفت: انواع نظام های حکومتی در دنیا وجود دارد، اما فقط یکی از آنها منحصر به فرد هست و نمونه ندارد و آن فقط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی با بیان این که تمام قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اسلام است، افزود: این نظام، یک نظام عقیدتی محض و سر سپرده دین است، اما نظام های دیگر بر پایه حزب و دیکتاتور و خاندان و پارلمان استوار شده اند.


امام جمعه موقت تهران گفت: در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس به شخصیتی خدمت نمی کند بلکه هدف همه خدمت به اسلام است.
در هیچ جای دنیا نظامی نیست که اینگونه به اسلام و اهل بیت اعتقاد داشته باشد.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر از روز اول استکبار می دانست که نظام ایران به اینجا می‌رسد با تمام قوای نظامی علیه ما مبارزه می کرد، تصریح کرد: اگر ایران اسلامی مقتدر نباشد، دنیای استکبار آن را له خواهد کرد.


وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را با اهمیت توصیف کرد و افزود: مذاکرات در مسائل هسته ای آری، اما در عرصه اقتدار ایران اسلامی مذاکره هرگز!


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در مذاکرات اخیر، غرب کم کم زمزمه می کند که می خواهد علاوه بر انرژی هسته ای، به موشک ها و منطقه نظامی پارچین سرک بکشد، اما ایران هیچ گاه این اجازه را نخواهد داد چرا که عدم آگاهی آنها از اقتدار نظامی ما، آن‌ها را گمراه کرده است.


حفظ انقلاب، تکلیف همگان
وی انقلاب را یک هدیه خدادادی خواند و اعلام کرد: امروز حفظ انقلاب بر همه تکلیف است.


وی با اشاره به حاکمیت مردمسالاری دینی در نظام اسلامی گفت: رکن این نظام مردم هستند، تا آن اندازه که اسلامیت در نظام ایران اهمیت دارد، جمهوریت هم ضرورت دارد.



آیت الله خاتمی با اشاره به آیات قرآن تأکید کرد: زیر بنای یک شهر خوب، امنیت، آرامش و رفاه اقتصادی است.


عضو جامعه مدرسین با بالا خواندن مقام شهدای پارچین که در اوایل مهرماه سال جاری به شهادت رسیدند، اماکن امنیتی را جای عشق دانست، نه جای کارمندی و تصریح کرد: شهدای پارچین و عرصه امنیت کشور، اجر شهدای جبهه را دارند.


وی در پایان مدیران حاضر در جلسه را به تقید به واجبات توصیه و تاکید کرد: مسائل فرهنگی و سیاسی خانواده ها را همراه با رشد خودتان بالا ببرید./804/پ202/ج
 

ارسال نظرات