۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۰۱۵

آیین ترحیم آیت الله مهدوی کنی در حوزه علمیه لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین ترحیم آیت الله مهدوی کنی با حضور علما و روحانیان استان لرستان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان برگزار شد.
آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیین ترحیم آیت الله مهدوی کنی با حضور علما و روحانیان استان لرستان، صبح مروز، با حضور علما و روحانیان لرستان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه این استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در این مراسم ارتحال این عالم وارسته را به جامعه روحانیت تسلیت گفت.

وی با اشاره به جایگاه والای آیت الله مهدوی کنی، افزود: این عالم مجاهد و پارسا یار وفادار امام راحل، در عرصه‌های گوناگون کشور چهره ای شاخص و معیار بود.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به فعالیت آیت الله مهدوی کنی در عرصه های گوناگون بیان داشت: مدیریت مجلس خبرگان رهبری، تأسیس و اداره دانشگاه امام صادق(ع)، مسؤولیت جامعه روحانیت مبارز تنها بخشی از زحمات فقیه عالی‎قدر بود.

وی با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی بیشتر عمر خویش را در راستای تربیت انسان های مجاهد گذراند، خاطرنشان کرد: آن شخصیت فرزانه بهترین الگو و اسوه برای جامعه روحانیت است.  

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که آیت الله مهدوی کنی در عرصه های گوناگون در انقلاب و نظام اسلامی خدمات زیادی انجام داده اند، یادآور شد: آن مرحوم در تبیین معارف الهی نقش بسزایی داشت.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با اشاره به نقش آیت الله مهدوی کنی در تحکیم پایه ها دینی و اعتقادی در جامعه، خاطرنشان کرد: ایشان در راستای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه نقش بسزایی داشت.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه درگذشت آیت الله مهدوی کنی را ضایعه ای غم بار و سنگین برای جامعه بیان کرد و ارتحال جانسوز آیت الله مهدوی کنی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام عظمای ولایت و رهبر معظم انقلاب و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض کرد.

گفتنی است، در این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب قرائت شد./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات