۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۲۶۹۲۴

باورهای دینی و مذهبی ستارخان مورد بررسی قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری نشست علمی تخصصی یکصدمین سالگرد درگذشت ستارخان، باورهای دینی و مذهبی و همچنین ارتباط سردار ملی با علما و مرجعیت شیعه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.
ستارخان سردار ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فراخوان مقالات نشست علمی تخصصی یکصدمین سالگرد درگذشت ستارخان سردار ملی ایران منتشر شده که عموم پژوهشگران، محققان و صاحب‌نظران می توانند چکیده آثار خود را تا پایان ماه جاری و اصل مقالات را تا 15 آبان به دبیرخانه همایش ارسال کنند.


این نشست علمی تخصصی که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه مجلس، مؤسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن، روزنامه مهد آزادی و دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، به بررسی باورهای دینی و مذهبی ستارخان و همچنین ارتباط سردار ملی با علما و مرجعیت شیعه خواهد پرداخت.


بنابر این گزارش، آذربایجان و مبارزات اسلامی علما و رجال آذربایجان در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد و همبستگی ملی، نقش آذربایجان در احیای انقلاب مشروطه زندگینامه ستارخان قبل و بعد از مشروطه، باورهای ملی و میهنی ستارخان و مبارزات ضد استبدادی ستارخان از جمله دیگر محورهای این همایش است.


همچنین مبارزات ضد بیگانه ستارخان، بازتاب مبارزات ستارخان در ادبیات ایران، مطبوعات داخلی و خارجی، اسناد سیاسی خارجی (روسیه تزاری، انگلیسی،‌عثمانی،‌ آلمانی)، در اسناد داخلی (مجلس شورای ملی، وزارت داخله، وزارت خارجه) و منبع شناسی ستار خان سردار ملی ایران (اسناد،‌ خاطرات، تصاویر، کتاب) از دیگر محورهای مهم این نشست تخصصی است.


چکیده و اصل مقالات باید به صورت تایپ شده در برنامه word2003  با قید مشخصات کامل رتبه علمی و آدرس پست الکترونیک نویسنده و یا نویسندگان ارسال شود، ضمن این‌که مقالات بایستی دارای چکیده، کلیدواژه، ساختار مرتب علمی، ارجاعات به صورت پانوشت، نتیجه گیری و فهرست منابع باشند. آدرس پست الکترونیکی
diyarekohan@ymail.com است.


گفتنی است، نشست علمی تخصصی یکصدمین سالگرد درگذشت ستارخان سردار ملی ایران سه شنبه 20 آبان ماه سال جاری از ساعت 14 تا 19 در تالار شهید مدرس مجلس شورای اسلامی با همکاری کتابخانه مجلس و مؤسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن برگزار می‌شود./935/د101/ب4

ارسال نظرات