۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۷۷۰

استقبال کاشانی ها از مسابقات اخلاق اسلامی در حدیث عنوان بصری و غدیر

خبرگزاری رساـ مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان گفت: کانون های فرهنگی مساجد پایگاه های بسیج و حوزه های علمیه از برنامه های فرهنگی انجام شده ستاد عترت استقبال قابل توجهی داشته اند.
حجت الاسلام محمد حسين شجري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد حسین شجری مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نوجوانان و جوانان کاشانی با حضور پر رنگ خود در مسابقات اخلاق اسلامی در حدیث عنوان بصری و غدیر یک و دو و همچنین انس با نهج البلاغه و نهج البلاغه خوانی میزان علاقه مندی خود را به برنامه های فرهنگی نشان دادند.

 

این استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) کاشان افزود: برای مسابقات اخلاق اسلامی در حدیث عنوان بصری با موضوع شهادت امام صادق دو هزار بسته شامل یک پکیج کامل نرم افزار و یک جزوه کوچک از ترجمه علامه تهرانی آماده شده که از این تعداد 200 بسته از سوی کاروان دوچرخه سواری کانون امام رضا(ع) درمسیر کاشان تا بارگاه ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا توزیع شد.

 

حجت الاسلام شجری گفت: بعد از توزیع بسته های مسابقات اخلاق اسلامی در حدیث عنوان بصری حدود 400 پیامک از جواب این سؤال دریافت شد که بعد از قرعه کشی به 40 نفر از نفرات برتر و برگزیده جوایزی اهداشد.

 

مسؤول ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی در رابطه با مسابقات غدیر یک و دو نیز گفت: یک هفته قبل از عید غدیر10 هزار نسخه از مسابقه غدیر یک از کتاب امامت و رهبری شهید مطهری و10 هزار نسخه از مسابقه غدیر دو از کتاب دوره امام شناسی علامه تهرانی آماده و در پایگاههای بسیج، کانونه های فرهنگی، حوزه های علمیه، نماز جمعه و درسطح شهرستان توزیع شد.

 

به گفته وی از بین جواب های ارسالی مسابقه غدیر یک و غدیر دو بیش از 60 نفر به قید قرعه برنده اعلام شدند که جوایز آنها اهدا می شود.  

 

حجت الاسلام محمد حسین شجری همچنین از اجرای طرح انس با نهج البلاغه و نهج البلاغه خوانی که طرحی از کانون فرهنگی امام هادی(ع) شهرستان کاشان و با حمایت ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان در سطح پایگاه های بسیج، آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی مساجد شهرستان کاشان اجرا و با استقبال علاقه مندان به این کتاب شریف در شهرستان کاشان روبرو شد.

 

مسؤول آموزش و پژوهش مدرسه آیت الله امامی‌کاشانی افزود: طرح انس با نهج البلاغه و نهج البلاغه خوانی در بین برنامه های  هفتگی قرآنی هفته ای یک جلسه و قرائت از نهج البلاغه با هدف انس نوجوانان و جوانان به نهج البلاغه انجام می شود.

 

حجت الاسلام محمد حسین شجری در ادامه با اشاره به این که دهه ولایت و امامت از 15 تا 25 ذی الحجه یکی از مناسب های مهم مذهبی که هویت شیعه را نشان می دهد گفت: در حالی که سرتاسر شهرستان کاشان سیاه پوش محرم شده است اما ستاد عترت مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان با همکاری کانون امام هادی تا شب گذشته نیز جشن امامت و ولایت را برگزار کرد تا اعلام کنیم جشن ولایت و امامت نباید به یک روز و یک شب بسنده شود. /1307/ت302/ب4

ارسال نظرات