۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۵۹۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تأثیر عمیق وعظ و خطابه به برکت خون امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: باید از تمام ظرفیت ها و ابزارهای تبلیغی بهره جست تا همه بتوانند از معارف بی بدیل قرآن کریم و اهل بیت(ع) بهره جویند.
حجت الاسلام حيدري زاد

 

 

حجت الاسلام محمد حیدری زاد، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه  با اشاره به پشتوانه هزار ساله تبلیغ در حوزه های علمیه اظهار داشت: با توجه به گذر زمان، روش های تبلیغ تغییر کرده و روحانیان و مبلغان حوزوی از شیوه‌های متنوعی برای تبلیغ احکام و دستورات دین اسلام بهره برده اند.

 

 

وی افزود: وقتی به معنای تبلیغ و اقتضائات آن توجه کنیم، می فهمیم که تبلیغ از ماده بلغ به معنای ابلاغ پیام است که در دین مبین اسلام، ارسال و ابلاغ پیام به زبان رسا، واضح و قابل فهم برای همه جامعه مورد نظر است.

 

امام جمعه نقده با اشاره به اهمیت تبلیغ چهره به چهره، خاطر نشان کرد: در کنار تبلیغات با استفاده از ابرازهای روز و بکارگیری قدرت رسانه ها، هنوز شیوه سنتی «تبلیغ چهره به چهره» کارآمدترین شیوه ابلاغ و انتقال معارف و احکام دینی است.

 

حجت الاسلام حیدری زاد تأکید کرد: تبلیغات سنتی نظیر خطابه و منبر، تریبون و سنگری است که حوزه نباید نسبت به آن بی اعتنایی کرده و نقش آن را خرد و حقیر بشمارد.

 

وی ارتباط چهره به چهره را از شیوه ‏ها و ابزارهای تأثیرگذار تبلیغی اعلام کرد و گفت: این شیوه باید به عنوان یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حفظ شده و مورد تقویت و تکمیل قرار گیرد.

 

حجت الاسلام حیدری زاد نهاد منبر و خطابه را بزرگترین رسانه دیانت و روحانیت در کشور دانست و گفت: این جایگاه در تاریخ کشور ایران نقش مهمی در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و غیره داشته است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، تصریح کرد: مبلغان و واعظان در ایام مختلف تبلیغی، همچون ماه محرم در سراسر کشور حضوری فعال داشته و با وعظ و خطابه با مردم ارتباط برقرار می کنند که تأثیر فراگیر و عمیق آن به برکت خون مطهر سالار شهیدان، امام حسین(ع) است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت ها و ابزارهای تبلیغی بهره جست تا همه بتوانند در معرض پیام‌ ها و معارف بی بدیل قرآن کریم و اهل بیت(ع) قرار گیرند. /1301/ت302/ب3

 

 

ارسال نظرات