۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۲۶۵۱۴
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

شیخ نمر پایه‌های حکومت آل سعود را متزلزل کرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که علمای ربانی به سبب درک ولایت و محبت ائمه اطهار(ع) هیچ‌گاه در برابر دشمن احساس ناتوانی نمی‌کنند، گفت: همان‌گونه که امروز شاهدیم یک عالم شیعی در عربستان، پایه‌های حکومت آل سعود را متزلزل کرده و سبب حقارت و ذلت حکام آن کشور شده است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمد ابطحی کاشانی از این عالم ربانی به عنوان یکی از شاگردان برجسته امام راحل و مرحوم آیت‌الله بروجردی یاد کرد.

 

وی افزود: زندگی آیت‌الله ابطحی کاشانی همواره همراه با تقوا و دانش بود، از این‌رو مورد اعتماد بسیاری از علما از جمله امام خمینی(ره) بود، به گونه‌ای که چندین سال مسؤولیت دفتر بنیانگذار کبیر انقلاب را برعهده داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مرحوم آیت‌الله ابطحی کاشانی از اساتید سرشناس و پرتلاش سطح و خارج حوزه‌های علمیه بود، بیان داشت: ایشان شاگردان ممتاز بسیاری را برای جامعه تربیت و تألیفات بسیاری را به رشته تحریر در آورده است.

 

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله کاشانی ضمن حضور فعال در جامعه مدرسین، در امور مختلف حوزه‌های علمیه نیز تلاش و فعالیت می‌کرد، به گونه‌ای که از هیچ تلاشی برای تأسیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دریغ نکرد.

 

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق و معرفت کمالی انسان‌ها را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یکی از این بخش‌ها مقدماتی و بخش دیگر اصلی است که فرد به وسیله بخش مقدمات به بخش اصلی می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: تلاش انبیا، اهل‌بیت(ع)، اولیا و علما رساندن افراد از بخش مقدمات کمال به بخش اصلی بوده است؛ چرا که تقرب به ذات الهی با رسیدن فرد به بخش اصلی که همان خداپرستی است فراهم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان این‌که ایمان نخستین راه رسیدن افراد به قرب الهی است، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: امام(ع) حقیقت ایمان را محبت و دوستی با اولیا و دشمنی با دشمنان الهی بیان می‌کنند.

 

وی یادآور شد: محبت داشتن به نسبت به اهل‌بیت(ع) به ویژه مولای متقیان(ع) بالاترین درجه محبت است که فرد را به خدا می‌رساند، امام علی(ع) صراط مستقیم هستند که فرد را به خدا می‌رسانند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که علمای ربانی به سبب درک ولایت و محبت ائمه اطهار(ع) هیچ گاه از تلاش و کوشش خسته نمی‌شوند، گفت: این بزرگواران محبت اهل‌بیت(ع) را در قلب خود دارند و این بزرگ‌ترین سرمایه آنها محسوب می‌شود.

 

وی افزود: عالمی که محبت و دوستی ائمه اطهار(ع) را در دل داشته باشد هیچ‌گاه در برابر دشمن احساس ناتوانی نمی‌کند، همانگونه که امروز شاهدیم در عربستان سعودی یک عالم شیعی حکومت آل سعود را متزلزل کرده و سبب حقارت و ذلت حکام آن کشور شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تلاش برای بیان فضائل امیرمؤمنان(ع) را بزرگترین امر به معروف دانست و اظهار داشت: همه افراد باید در راه انجام این رسالت تلاش کنند؛ امیرم‍ؤمنان(ع) رحمت الهی هستند و فرد به سبب ولایت و محبت این رحمت الهی به کمالات معنوی و دنیایی می‌رسد.

 

وی ادامه داد: شرط دیگر رسیدن فرد به قرب الهی داشتن علم همراه تهذیب نفس است؛ چرا که فرد عالم در برابر مشکلات از خود صبر و بردباری نشان می‌دهد./993/پ202/ی

ارسال نظرات