۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۲۶۵۰۱
در قم؛

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله مصطفوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله سعادت مصطفوی از مؤسسان و اساتید برجسته دانشگاه امام صادق(ع) با حضور علما، شخصیت‌های حوزوی و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله سيد حسين سعادت مصطفوي/ آرشيوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم و بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله سید حسین سعادت مصطفوی از مؤسسان و اساتید برجسته دانشگاه امام صادق(ع) یکشنبه شب با حضور طلاب، روحانیان، علما و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

 

همچنین در این مراسم حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله صلواتی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع تقلید و مسؤولان استان حضور داشتند.

 

سخنران مراسم حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم بود که به تبیین جایگاه علمی این دو عالم پرداخت.

 

گفتنی است، آیت‌الله سید حسین سعادت مصطفوی از مؤسسین و اساتید برجسته دانشگاه امام صادق (ع)، مفسر قرآن کریم و نهج البلاغه 21 مهرماه به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیا تهران دار فانی را وداع گفت و پیکر این عالم ربانی در امامزاده عبدالله تدفین شد.

 

آیت‌الله سید حسین سعادت مصطفوی برادر سید حسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سید محمد سعادت مصطفوی بودند.

 

در این مراسم همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله سید محسن هزاوه‌ای همدانی فرزند مرحوم حاج سید حسن واعظ (مسأله‌‏گو) هزاوه‏ای گرامی داشته شد.

 

شایان ذکر است، آیت الله سید محسن هزاوه‌ای همدانی فرزند مرحوم حاج سید حسن واعظ (مسأله‌‏گو) هزاوه‏ای متولد 1304 شمسی، در شهرستان همدان بود، او تحصیلات کلاسیک را تا در سطح سیکل گذراندند و از سال 1327 در مدرسه آخوند همدان مشغول تحصیل علوم حوزوی شده و پس از یک سال با جمعی از طلاب همدانی به قم آمد و در مدرسه دار الشفاء ساکن شد، وی سپس در سال 43 به تهران آمد و تا پایان عمر در تهران سکونت داشت.

 

سرانجام آیت‌الله سید محسن هزاوه‌ای همدانی عضو جامعه روحانیت مبارز و از یاوران امام و انقلاب دوشنبه دوم تیرماه 93 دار فانی را وداع گفت./993/پ203/ج

ارسال نظرات