۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۲۶۲۲۳
نماینده مجلس:

سیاست های عربستان منادی تفرقه در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عربستان سیاست های غلطی در خصوص ملت و شیعیان این کشور در پیش گرفته است، گفت: سیاست های عربستان منادی تفرقه انگیزی در جهان اسلام است.
محمدباقر عبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم بیرجند با بیان این که سیاست هایی که عربستان در منطقه اتخاذ کرده، منادی تفرقه انگیزی در میان مردم است، گفت: عربستان باید در سیاست های خود تجدید نظر کند زیرا این سیاست ها نمی تواند وحدت را در جهان اسلام تضمین کند.

 

وی افزود: در جهان اسلام برای همه مشخص شده که عامل ایجاد داعش در منطقه، عربستان است و تا زمانی که عربستان از اندیشه های افراطی و گروه های تکفیری وهابی حمایت کند امنیت در منطقه بی معنا خواهد بود.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و در میان با بیان این که عربستان می خواهد در منطقه قدرت اول باشد و برای دست یابی به این قدرت از هر اهرمی استفاده کرده و به بهای کشتار مسلمانان و حمایت از اسرائیل می خواهد وابستگی خود به غرب را حفظ کند، افزود: امروزه مبادلات قدرت در منطقه تغییر کرده و این ملت ها هستند که تعیین کننده اند نه دولت ها بنابراین عربستان با این سیاستی که در پیش گرفته مانند سایر کشورهای اسلامی منطقه با موج انقلاب روبه رو خواهد شد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که تجربه نشان داده است با افزایش بصیرت مردم، مردم به هیچ وجه حاضر به پذیرش استبداد حاکمان سعودی نخواهند بود، ادامه داد: عربستان سعی می کند با راهبردهای خود کشورهای منطقه را مدیریت کند ولی از آن جایی که بصیرت لازم را ندارد نه تنها به بهبود اوضاع کشورهای منطقه کمک نمی کند بلکه با کمک به گروه های افراطی موجب به راه اندازی جنگ های مذهبی و تشدید تنش ها می شود.

 

وی با اشاره به این که عربستان اگر می خواهد در راهبردهای خود موفق باشد و وجهه منطقه ای و فرا منطقه ای خود را حفظ کند باید از ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی پرهیز کند و حمایت از اندیشه های افراطی و فرقه های تکفیری را کنار بگذارد، گفت: عربستان نه تنها نمی تواند با شکنجه شیعیان و حمایت داعش سرکردگی خود را در منطقه حفظ کند بلکه به زودی نوک حمله داعش به سوی عربستان هم متوجه خواهد شد زیرا داعش و یهودیان هرگز اجازه نمی دهند هیچ کدام از کشورهای اسلامی در منطقه ماهیت سرکردگی و رهبری داشته باشند.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعدام شیخ نمر نمی تواند قیام های مردمی عربستان را سرکوب کند، گفت: عربستان هر کدام از رهبران مردمی را که به شهادت برساند خون جدید و نفس  تازه ای در رگ های قیام مردمی دمیده و موجب تقویت اراده مردم در مسیر انقلاب می شود.

 

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: عربستان باید سیاست های خود را در قبال شیعیان و کشورهای منطقه تغییر دهد و دست از تفرقه افکنی و آزار شیعیان بردارد زیرا در غیر این صورت خود را در دردسر بزرگی قرار می دهد./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات