۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۱۶۶
مبلغان جهادی(15)

تشریح فعالیت‌ جهادی طلاب در مدارس

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه جهادی نسیم رویش گفت: اعزام طلبه ها به مدارس، برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی، ساخت مسجد و ایجاد شبکه تبلیغی برخی از فعالیت های این گروه جهادی است.
تبليغ در مدارس

حجت الاسلام حامد صادقی، مسؤول گروه جهادی نسیم رویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به آغاز فعالیت های جهادی گروه نسیم رویش پرداخت و اظهار داشت: از سال 1388 به توصیه آیت الله جاودان به صورت متمرکز در مدارس تهران شروع به فعالیت کردیم. عمدتا به بسیج و اعزام طلبه های مدرسه آیت الله مجتهدی تهرانی در سال 1389 در مدارس شهر تهران به عنوان روحانی محله پرداختیم. به این صورت که روحانیان به مدارس نزدیک هر محله اعزام شدند و به صورت جهادی یعنی بدون هیچ حق الزحمه ای کار می کنند.

 

وی با اشاره به نوع فعالیت این گروه جهادی گفت: پیگیری این گروه جهادی در عرصه جذب، اعزام و هماهنگی های داخل آموزش و پرورش است. پس از گسترده شدن کار، از فعالیت های مستمر تبلیغی به سمت فعالیت های مستمر تربیتی رفتیم. به این صورت که یک یا سه طلبه را به مدرسه ای به تعداد تقریبا 400 نفر دانش آموز اعزام و متمرکز می کنیم.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش تأکید کرد: مبلغان جهادی در مدارس از بین دانش آموزان تعدادی را انتخاب می کنند که 11 مدرسه را از بین مدارس شهر تهران انتخاب کرده ایم و این دانش آموزانی را که در طول هفته جذب می کنند را در روزهای پنج شنبه جمع کرده و ارتباط مستمر تربیتی برقرار می کنیم.

 

 حجت الاسلام صادقی گفت: همچنین برای این دانش آموزان علاقه مند به مباحث دینی نیز اردوهای جهادی به مناطق محروم، مناطق جنگی، اردوی مشهد و غیره برگزار می کنیم. حتی بدنه اجرایی کار را هم به دست این دانش آموزان سپرده ایم.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش درباره فعالیت خواهران طلبه در این گروه جهادی اظهار داشت: یک جمعیت وسیعی از خواهران در زیر مجموعه گروه جهادی نسیم رویش به صورت گسترده تر و ویژه در مدارس مشغول فعالیت هستند و ما نیز تا جایی که ممکن است دوره های آموزشی، ارتقایی و محتوایی را برای این خواهران لحاظ می کنیم.

 

وی درباره فعالیت در مدارس تأکید کرد: ابتدا در مدرسه ای به عنوان مرکز تبلیغی استقرار پیدا کرده و سپس با مسجد محله ارتباط برقرار می کنیم. در ادامه این مرکز تبلیغی را به هر شکل مطلوبی پشتیبانی می کنیم.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش به فعالیت های صورت گرفته از سوی این گروه جهادی در مدارس پرداخت و اظهار داشت: برخی از فعالیت های گروه جهادی نسیم رویش عبارت است از ارائه مشاوره به دانش آموزان، شرکت در کلاس ها، زنگ های تفریح، مراسم ها و اردوها، همکاری با دانش آموزان جهت برگزاری مراسم‌ها در مدرسه، برگزاری کلاس هایی برای والدین دانش آموزان، یعنی این مبلغان به عنوان روحانی آن مدارس می باشند نه به عنوان معاونت پرورشی.

 

این مبلغ جهادی افزود: از دیگر فعالیت های گروه جهادی نسیم رویش می توان به برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی ویژه مقاطع راهنمایی و متوسطه، ساخت مسجد و ایجاد شبکه تبلیغی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام صادقی درباره روی آوردن به تبلیغ جهادی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هنگام جنگ، باید جهاد کرد. یعنی وقتی که هجمه دشمن اعم از اقتصادی، فرهنگی و یا نظامی آمد، برای دفاع باید جهاد کرد. بزرگان ما از جمله آیت الله مجتهدی تهرانی و آیت الله جاودان بسیار تأکید داشتند که تبلیغ به صورت جهادی به معنای زیاد کار کردنِ بدون توقع مالی وظیفه ما است و تأمین معاش هم وظیفه اولیای دین است.

 

مسؤول گروه جهادی نسیم رویش اظهار داشت: در روایات ما آمده است که اگر هجمه ای از سوی دشمن آمد که کیان مسلمانان را به خطر انداخت، وظیفه مقابله و جهاد است. این مسأله می طلبد ما که در نعمت و امنیت زندگی می کنیم و برای این انقلاب زحمت هایی کشیده شده است، یک کاری انجام دهیم. /822/پ202/س

 

ارسال نظرات