۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۲۶۰۵۸
امام جمعه گرگان:

ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی ملت ایران در برابر نظام سلطه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و زیاده خواهی های غرب نخواهد رفت، گفت: مردم کشورمان همواره پای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی خواهند ایستاد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‏های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش، افزود: اسلام دینی است که در وهله اول به جنبه‏های روحانی و معنوی انسان توجه دارد اما به همان اندازه به آمادگی جسم و تربیت جسم نیز عنایت بسیاری دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در روایات اسلامی به صراحت به ورزش کردن دستور داده شده چرا که طبق تاکیدات اسلام، عقل سالم در بدن سالم است.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به روز 24ذی‏الحجه روز مباهله اشاره کرد و افزود: در این روز پیامبر گرامی اسلام پس از گفت و گو و مناظره با مسیحیان اهل نجران، آن‏ها استدلال‏های حضرت رسول را نپذیرفتند که آن حضرت پیشنهاد مباهله را دادند، اما چون ایشان با مخصوص‏ترین اهل‏بیت شریف(ع) خود آمده بود، بدین جهت طرف مقابل مباهله را نپذیرفت، چون می‏دانست اگر اهل‏بیت پیامبر مباهله کنند دنیا کون فیکون خواهد شد.

 

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به 25 ذی‏الحجه و نازل شدن سوره «هل أتی» در شأن حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این مهم بعد از سه روز روزه آنان و اعطای افطارشان به مسکین و یتیم و اسیر بود که آن طعام بهشتی نازل شد.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ملت ایران ثابت کردند که هیچ گاه ولایت را تنها نخواهند گذاشت و همواره در خط رهبری خواهند ماند، بیان داشت: دفاع از جایگاه ولایت رسالتی فراموش ناشدنی است که همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تبعیت از ولایت فقیه را عامل اقتدار و عزت کشور دانست و خاطرنشان کرد: رهنمودهای ولی فقیه در دهه های اخیر کشتی انقلاب را در بحران و فتنه های خطرناک به ساحل امن رساند که همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

  

امام جمعه گرگان با اشاره به این که تحریم ها حربه نهایی غرب برای فشار به ملت ایران بوده است، بیان داشت: مردم کشورمان ثابت کردند با ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات، تحریم ها را خنثی خواهند کرد وکشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می دهند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: دشمنان در 35 سال گذشته مشکلات فراوانی را ایجاد کردند که با توفیق خدا و رهبری امام و رهبر معظم انقلاب و حضور مردم همه آنها خنثی شدند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و زیاده خواهی های غرب نخواهد رفت، گفت: مردم کشورمان همواره پای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که تحریم ها تأثیری بر اراده ملت ایران در رسیدن به اهداف اصیل انقلاب اسلامی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ملت ایران پرورش یافتگان مکتب انقلاب، امام و رهبری هستند و در برابر زورگویی های غرب از مواضع به حق خود کوتاه نخواهند آمد.

 

وی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر نیز با اشاره به خطبه 156 نهج‏البلاغه که «حُفاظ صِدق» را معرفی می‏ کند، گفت: دو ملائکه ای که همه اعمال انسان‏ها را ثبت و ضبط می‏کنند حتی عدد نفس‏های ما را هم ثبت کرده چرا که انسان در هر نفسی که فرومی‏دهد زندگی را جذب می‏کند و با هر نفسی که از بدن بیرون می‏دهد آلودگی‏ها را دور می کند، بنابراین انسان بی نهایت به خداوند مدیون است و باید در هر لحظه به شکر بپردازد.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: وقتی روز قیامت شد نامه اعمالی که انسان به او داده می شود از بیرون نمی آید بلکه در وجود و ذات خود انسان قرار دارد، هرچند این نامه و کتاب همین الآن هم هست و همه اعمال آدمی در آن ثبت می‏شود.

 

به گفته وی، بر همه انسان ها از گناه و معصیت بپرهیزند چرا که به تعبیر امام راحل، عالم محضر خداست و انسان در محضر خداوند نباید معصیت کند./1315/پ201/ب1

ارسال نظرات