۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۸۸۶
امام جمعه نکا:

ملت ایران تسلیم زیاده خواهی های چند کشور زورگو نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با تأکید بر این که ایران اسلامی تسلیم زیاده خواهی های چند کشور زورگو نخواهد شد، گفت: امروز دیگر دوران زورگویی گذشته است و آمریکا و غرب باید بدانند که ایران اسلامی یک کشور اثرگذار و قدرتمند در جهان و منطقه خاورمیانه است.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در کارگروه اقتصادی شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: امروز در جنگ همه جانبه دشمن علیه اقتصاد، ارزش ها و مبانی دینی باید با سلاح مقاوم وارد شویم و در عرصه فرهنگی و اقتصادی جهادی عمل کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، افزود: در قرآن مجید بیش از 500 آیه پیرامون به کار و فعالیت و 400 آیه در خصوص به شیوه کسب و کار و تجارت وجود دارد که بیانگر اهمیت این موضوع است و به همین دلیل باید جهادی در رونق اقتصاد و کسب و کار حلال وارد شویم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز شاهد توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف کشور هستیم، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه باید شکرگذار این انقلاب باشند، چون در 35 سال گذشته همواره مسیر پیشرفت و توسعه را طی کرده است.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در بسیاری از امور وابسته به غرب و شرق بود، تصریح کرد: اما امروز به پشتوانه توان داخلی در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیدیم و این به برکت انقلاب است.

 

وی با بیان این که نظام سلطه با تهدید و تحریم تلاش کرد انقلاب ملت ایران را از مسیر اصلی خود منحرف کند، خاطرنشان کرد: اما ملت ایران با صلابت و اقتدار در برابر دشمنان نظام ایستادگی و با پشتیبانی از انقلاب مسیر رشد و تعالی را طی کردند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به تحریم های یک جانبه و ظالمانه نظام سلطه علیه ملت بزرگ ایران، افزود: غربی ها به خوبی می دانند که این تحریم ها هیچ گاه نمی تواند مانع از توقف قطار پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شود.

 

حجت الاسلام لائینی تحریم ها را فرصتی برای پیشرفت و توسعه کشورمان در بخش های مختلف دانست و بیان داشت: دانشمندان جوان ایران اسلامی در سایه همین تحریم های غرب توانستند به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یابند.

 

وی با بیان این که غرب پس از شکست در تحریم و تهدید ها علیه ملت ایران امروز به پای میز مذاکره روی آورده است، تصریح کرد: آنها به خوبی می دانند که ملت بزرگ ایران با قدرت پای انقلاب و آرمان های آن خواهد ایستاد و به هیچ عنوان از مواضع به حق خود کوتاه نخواهند آمد.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر این که ایران اسلامی تسلیم زیاده خواهی های چند کشور زورگو نخواهد شد، بیان داشت: امروز دیگر دوران زورگویی گذشته است و آمریکا و غرب باید بدانند که ایران اسلامی یک کشور اثرگذار و قدرتمند در جهان و منطقه خاورمیانه است.

 

وی در ادامه بر ضرورت حمایت از تولید داخل تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین راه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه از تولید داخل است.

 

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مشکلات شهرک صنعتی باید با حضور کارشناسان اقتصادی و صنعت و معدن استان نیز بررسی شود گفت: در جلسه ای با مسؤولان شهرستانی در جهت رفع مشکلات زیرساختی با فوریت وارد می شویم تا مشکل رفع شود.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر آموزش و فرهنگ اطلاع رسانی و فراهم کردن زیرساختاهای لازم برای کالاهای تولیدی داخل گفت: حمایت از صنایع و کسب و کار‌های کوچک یکی از راه‌های افزایش کیفیت محصولات است که باید با ایجاد امنیت شغلی و دادن وام‌های کم‌بهره شاهد افزایش کمی و کیفی در صنایع باشیم.

 

وی با تاکید بر رونق اقتصادی در نکا گفت: باید در چنین جلساتی وضع موجود اقتصاد شهرستان و مشکلات و نواقص موجود بررسی و در جهت گسترش اقتصاد و درآمدزایی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: صنعت گران، جهادگران عرصه اقتصادی هستند که باید با رفع مشکلات آنان در جهت شکوفایی اقتصاد و رفع بیکاری تلاش شود.

 

وی گفت: در شرایط کنونی در عرصه فرهنگ و اقتصاد با عزم و مشارکت آحاد مردم و حرکت جهاد گونه می توانیم بر مشکلات فائق آییم، در حقیقت جهاد امروز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است.

 

فرماندار نکا نیز در این جلسه با بیان این که در حال حاضر با توجه به تحریم های مختلف دشمن، رشد اقتصادی و توجه به محصولات داخلی و خودکفایی اقتصادی مهم است افزود: باید از ظرفیت های مختلف شهرستان برای پویایی و درآمدزایی اقتصادی استفاده شود. 

 

رحیم قاسمی طوسی، تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار را یکی از راه حل های برون رفت از مشکلات اقتصادی و افزایش درآمد عنوان کرد و گفت: با تغییر الگوی کشت علاوه بر درآمدزایی می توان در توسعه اقتصاد شهرستان کمک کار بود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات