۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۲۵۸۸۲
مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند:

چشم‌چرانی بزرگترین مصیبت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند چشم‌چرانی را یکی از پدیدهای زشت اجتماعی دانست و گفت: حجاب مهم ترین عامل مقابله با چشم‌چرانی است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند، امروز در کارگاه  « سبک زندگی و خانواده متعالی » با بیان این‌که چشم چرانی یک بیماری و عادت ناپسند اجتماعی است که برخی از افراد بدان مبتلا هستند، اظهار داشت: چشم چرانی به معنای نگاه خیره و شهوت آلود به نامحرم است که با انگیزه لذت طلبی جنسی و تحریک شدن غریزه و میل جنسی انجام می‌شود.

 

وی افزود: طبق بررسی‌های روانشناختی زمانی که چشم چرانی به یک عادت تبدیل شود و حداقل به مدت شش ماه ادامه یابد، باید آن را یک بیماری جسمی قلمداد کرد که نقطه مقابل بیماری خود نمایی است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این‌که فرد خودنما از قرار گرفتن در معرض دید دیگران لذت می‌برد، گفت: فرد چشم‌چران نقطه مقابل خودنما است و از نگاه کردن به دیگران لذت می برد و براساس پژوهش های انجام شده میل به خودنمایی در زنان بیشتر از مردان بوده و در مقابل مردان بیشتر از زنان به چشم چرانی مبتلا هستند.

 

حجی پور محرومیت جنسی و افزایش سن ازدواج را از مهم ترین عوامل چشم چرانی عنوان کرد و ادامه داد: اگر می خواهید جوانان از این بیماری در امان باشند، ابتدا زنان و دختران خود را پوشیده نگه دارید و بعد از آن در هنگام بلوغ و هنگامی که جوانان نیاز به ازدواج دارند زمینه ازدواج آنها را فراهم کنید.

 

وی با بیان این که اگر زنان پوشیده باشند، جلوی چشم چرانی گرفته می شود، گفت: خداوند در قرآن کریم از زنان مومن خواسته خود را بپوشانند و از نگاه به نامحرم و برقراری ارتباط با نامحرم خودداری کنند و همنچنین از مردان مومن خواسته است که چشمان خود را از نگاه به نامحرم فرو بندند.

 

مدیر حوزه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این‌که مردان به ‌طور طبیعی نسبت به زیبایی و اندام جنس مخالف حساس‌اند و زنان بی‌حجاب و یا بد حجاب با خودنمایی در عرصه جامعه این گرایش مردان را تحریک می کنند، افزود: در نتیجه  این پدیده، مردان جوان و به ویژه مجرد به دنبال نامحرمان بوده و نه تنها امنیت و آرامش خود، بلکه آرامش دیگران را خدشه‌دار می کنند.

 

حجی پور با اشاره به این‌که حجاب در مقابل چشم چرانی برای زنان مصنویت ایجاد می کند، ادامه داد: هیچ مردی به خود اجازه نمی دهد که به یک زن و دختر متین و باحجاب توهین کند.  والدین نیز باید مراقب رفتارها و حریم خصوصی در خانواده باشند، تا مبادا زمنیه گناه و چشم چرانی در فرزندان آنها فراهم شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به این‌که چشم چرانی موجب نگرانی، عذاب اخروی، دوری از رحمت پروردگار، دور کردن انسان از لذت عبادت و سرانجام بدترین نتیجه آن خود ارضایی است، گفت: خانواده ها باید مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند و با حفظ حجاب دخترانشان، پسرانشان را از عذاب گناه دور نگه دارند، زیرا اگر دختران و زنان حجاب خود را حفظ کنند، دیگری راه نفوذی برای چشم چرانی باقی نمی ماند و آرامش امنیت بر جامعه حاکم می شود./968/پ202/ب3

ارسال نظرات