۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۵۱۱
معاون پژوهش موسسه امام رضا تأکید کرد؛

مهارت افزایی پژوهشی مهم‌ترین رویکرد در تربیت طلاب

خبرگزارری رسا ـ معاون پژوهش موسسه حوزوی امام رضا(ع) به تشریح برنامه های این معاونت در سال تحصیلی94-93 پرداخت و گفت: نخستین طرح معاونت پژوهش مهارت افزایی پژوهشی دانش پژوهان است.
مهارت افزایی پژوهشی مهم‌ترین رویکرد در تربیت طلاب

حجت الاسلام سیدمحمدرضا شریعتمدار، معاون پژوهشی موسسه امام رضا(ع) در گفت وگو با خبرگزاری رسا به تشریح برنامه های موسسه امام ضا(ع) پرداخت و گفت: فعالیت‌های پژوهشی امام رضا(ع) در قالب پنج طرح برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: اولین طرح معاونت پژوهش، مهارت افزایی پژوهشی دانش پژوهان است. این معاونت برای افزایش مهارت پژوهشی دانش پژوهان کارگاه های مهارت افزایی در قالب پایان نامه نویسی، طرح پایان نامه نویسی، مقاله نویسی و آنچه که موجب افزایش مهارت‌های پژوهشی دانش پژوهان می‌شود، انجام می دهد.

وی اظهار داشت: دومین طرح این معاونت، برپایی نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی در طول ترم تحصیلی با معرفی و راهنمایی استادان خبره از طریق گروه های علمی است.

وی ادامه داد: طرح سوم معاونت پژوهش، چاپ مجله علمی تخصصی «اسلام پژوهان» است. این مجله با مقالاتی که دانش پژوهان موسسه امام رضا(ع) زیرنظر استادان می نویسند ‎تهیه و تدوین می شود که در حال حاضر شماره چهار این مجله در دست اقدام است.

وی چهارمین طرح معاونت پژوهش را کمک به دانش پژوهان سطح دو، برای ارزیابی و نوشتن تحقیق پایانی دانست که معاونت پژوهش در این راستا در انتخاب موضوع، طرح نویسی، نوشتن تحقیق و سپس برگزاری جلسه دفاعیه با دانش پژوهان همکاری لازم را انجام می دهد.

وی همچنین برای تبیین طرح پنجم این معاونت علاوه بر موضوعات پیشین از مشاوره و مساعدت علمی لازم به دانش پژوهان سطح سه و چهار در نوشتن پایان نامه، طرح نویسی و انتخاب موضوع خبر داد./1325/ت302/س

ارسال نظرات