۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۲۵۱۳۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف:

غدیر ضامن بقای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند غدیر را ضمانت بقای اسلام قرار داد، گفت: خداوند به وسیله امامت حضرت علی (ع) دین را از تحریف و کینه توزی بت پرستان عرب جاهلی و یهود صهیونیست حفظ کرد.
عيد غدير خم

حجت الاسلام علیرضا عزیزی، استاد حوزه و دانشگاه و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که پس از ظهور اسلام واقعه غدیر یکی از سرنوشت ساز ترین رخدادها در نشر و حفظ اسلام است، گفت: خداوند به وسیله غدیر حیات اسلام ناب محمدی را تا روز قیامت جاودانه کرد.

 

وی افزود: برخلاف ادعای وهابیت تمامی غدیر منطبق بر عقل و منطبق بر آیات قرآن است و حتی واژه مولا که وهابیت با استفاده از آن در اسلام تشکیک می کنند شاید دارای چندین معنا باشد ولی پیامبر(ص) به وسیله پرسیدن این سوال که چه کسی بر جان و نعمت های مومنان از خودشان اولی تر است این واژه را برای حضرت علی (ع) حصر و منحصر می کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خوسف با بیان این که غدیر مانند یک خورشید روشن در تمامی اوراق کتاب های شیعه و سنی می درخشد، گفت: هیچ کس تاکنون نتوانسته اصل واقعه غدیر را انکار کند و تمامی علما چه شیعه و چه سنی به صورت متواتر غدیر را بیان کرده اند و بیعت مردم در غدیر مقام امامت امیرمومان(ع) را تایید و تثبیت کرد هرچند عده ای پس از غدیر بیعت شکستند.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که تنها نظامی که می تواند جامعه بشری را به تعالی برساند نظام ولایی است، گفت: قرآن و احکام دین نیاز به مرجع و مفسر دارد و انسان همانطور که در قرآن کریم در سوره واقعه آمده برای آگاهی از عمق و باطن آیات قرآن باید به مرجع آن یعنی انسان های مطهر مراجعه کند و مصداق انسان های مطهر که آیه تطهیر در شان آنها نازل شده حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان هستند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) با معرفی حضرت علی (ع) دین را بدون مرجع باقی نگذاشت تا مانند سایر ادیان به وسیله افراد سودجو و منفعت طلب تحریف شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف با بیان این گفتمان انقلاب اسلامی در تمام اصول برگرفته از غدیر است، گفت: اگر نظام ولایی و امامت و تبعیت از مکتب اهل بیت نبود انقلاب هرگز نمی توانست در دوران دفاع مقدس و در برابر گفتمان های غالب یعنی غرب و اسرائیل پیروز شود و مردم نمی توانستند تمامی بحران ها و تهدید ها را پشت سر بگذارند.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: بهترین نظام همان گونه که از شواهد به دست می آید نظام ولایی و امامت است زیرا منادی وحدت و از خودگذشتگی در راه رسیدن به یک هدف بزرگتر یعنی لقاء الله است و زندگی انسان را به همین زندگی پوچ دنیوی محدود نمی داند و امروزه نه تنها مسلمانان بلکه تمامی ملت های آزاده جهان و اندیشمندان غرب به برکات نظام ولایی و امامت پی برده اند به همین دلیل است که غرب در چند سال اخیر در ماهواره ها نظام ولایی و امامت را هدف گرفته و آن را استبداد می خواند تا به وسیله تضعیف این نظام بتواند به اهداف خود در ایران و جهان برسد اما همانطور که خداوند در قرآن فرموده است هرگز کافران را بر مومنان سلطه ای نیست./968/ت302/ب4

ارسال نظرات