۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۰۰۶
آیت‌الله سبحانی:

گروهک‌های تروریستی با هدف اسلام هراسی ایجاد شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی تشکیل گروهک‌های تروریستی همانند تکفیری‌ها و داعش را از جمله توطئه‌های دشمنان برای اسلام هراسی دانست و گفت: امروز گروهک‌های تروریستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی عربی در کشورهای اسلامی همانند عراق و سوریه در حال جولان دادن و کشتار مردم بی گناه هستند.
آيت‌الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب غیر ایرانی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، تشکیل گروهک‌های تروریستی همانند تکفیری‌ها و داعش را از جمله توطئه‌های دشمنان برای اسلام هراسی دانست.

 

وی گفت: گرایش مردم نسبت به اسلام روز به روز در حال افزایش است، از این‌رو دشمنان به دنبال تخریب چهره آن در سطح جهانی هستند که یکی از روش‌های آنها متوسل شدن به ایجاد گروهک‌های تروریستی است.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز گروهک‌های تروریستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی عربی در کشورهای اسلامی همانند عراق و سوریه در حال جولان دادن و کشتار مردم بی گناه هستند؛ تمام این کارها با حمایت مستکبران صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: کشورهای اسلامی در حال الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران هستند که این خود سبب هراس غربی‌ها شده و آنها برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی دست به کارهای مختلفی می‌زنند؛ در حالی ما با علم به همراه منطق در برابر دشمنان ایستادگی کرده و افکار خود را به جهانیان ارسال می‌کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تربیت طلاب آگاه و آشنا به مسائل روز دنیا اظهار داشت: سلاح امروز ما قلم و محتوای فکریمان بر گرفته از قرآن و عقل است.

 

وی تصریح کرد: امروز طلاب باید درک صحیح و جامعی از مسائل دنیا و اوضاع حاکم بر آن داشته باشند؛ باید با هوشیاری بتوانیم در برابر تهاجمات فکری و اعتقادی دشمنان ایستادگی کنیم.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که در رساندن پیام دین نباید از احدی ترس و واهمه داشت، عنوان کرد: طلاب غیر ایرانی در بیان اسلام در کشورهای خود از فردی ترس نداشته باشند؛ البته طلاب برای رساندن پیام دین باید مطابق شرایط زمان حرکت کرده و بر پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی آگاهی داشته باشند.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سرمایه گذاری جامعه المصطفی العالمیه برای تربیت طلاب مبلغ شد و خاطرنشان کرد: طلاب مبلغ را باید بر اساس آشنایی آنها به شرایط و زبان‌های مختلف تربیت کنیم تا بتوانند معارف اسلام ناب را به جهانیان بیان کنند.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه جامعه المصطفی به عنوان نهادی مقدس در امر تربیت فعال است که این نیز از برکات انقلاب اسلامی است./993/پ203/ج

ارسال نظرات