۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۲۴۹۱۴
ولایتی در جمع مهمانان خارجی:

مواریث فرهنگی با پیروزی انقلاب مورد توجه قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با تأکید برکاوش در میراث ناملموس‌گذشته گفت: به برکت رخداد انقلاب اسلامی در این کشور نگاه‌های عمیق‌تری به مواریث فرهنگی شده است.
ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل عصر جمعه در جمع میهمانان خارجی اجلاس میراث فرهنگی ناملموس که در محل هتل تاریخی عباسی اصفهان برگزار شد با تأکید بر لزوم تغییر زاویه نگاه نسبت به میراث فرهنگی نا ملموس گفت: هر جهانگردی که سفر به ایران را تجربه کرده است می‌تواند درک کند که ایران متعلق به همه مردم دنیا است.

وی با اعتقاد بر این که ایران تنها یک میراث ایرانی و اسلامی نیست، افزود: این کشور یک میراث انسانی بوده که یک طیف گسترده ای تا غرب دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر کاوش در میراث ناملموس گذشته تصریح کرد: به برکت رخداد انقلاب اسلامی در این کشور نگاه‌های عمیق‌تری به مواریث فرهنگی شده است.

وی با اشاره به تمدن 10 هزار ساله ایران با اعتقاد بر اینکه باید این تمدن عظیم شناسایی و معرفی شود بیان کرد: ایران مهد هنر، فرهنگ و تمدن بوده که مجموعه‌های بی‌نظیری از این تمدن در شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، مشهد، شوش و شهرهای دیگر گسترده شده است.

ولایتی اصفهان را نماد ارزشمندی از میراث فرهنگی ناملموس دانست و اظهار امیدواری کرد در اصفهان میراث فرهنگی ناملموس مورد بازدید شما قرار گیرد و میزبانی مناسبی را برای شما فراهم کنند.

وی ضمن تشکر از شهردار اصفهان با بیان این که سقاییان نژاد می کوشد تا مواریث این شهر تاریخی را نگهداری کند گفت: باید همه با هم، میراث فرهنگی گذشته را بازنگری کرده و از تجربیات آنها برای داشتن چشم ‌انداز بهتر آینده استفاده کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: ایران اسلام همیشه در عرصه پرچم داری فتوت وجوانمردی در جهان پیشتاز بوده است.

وی یاد آورشد: فتوت و جوانمردی از جمله خصاصیص است که پیوندی ناگسستنی با فرهنگ ایران اسلامی دارد و آثار مکتوب و بیش از 193 افسانه پهلوانی در راستای ارج نهادن بر خصلت با ارزش فتوت و جوانمردی در فرهنگ دیرینه ایران گواه بر این ادعا است.

ولایتی افزود: ورزش باستانی زورخانه‌ای بخش ملموس فرهنگ ناملموس فتوت و جوانمردی درایران است و قراین و شواهد بیانگر آن است که اساس و اصل جوانمردی در باورها، آیین ها و فرهنگ اجتماعی مردم ایران است./939/پ202/ج

ارسال نظرات