۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۳۷۰۸
همزمان با سراسر ایران اسلامی؛

مراسم دعای عرفه در 277 مسجد مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم دعای عرفه در بیش از 277 مسجد استان خبرداد.
دعاي عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اهمیت برگزاری دعای عرفه، افزود: در ماه ذی الحجه مناسبت های مختلفی وجود دارد که سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) با عنوان روز ازدواج جوانان و شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، عید سعید قربان، ولادت امام علی النقی(ع)، عید سعید غدیر خم و روز مباهله از جمله آنها است.


وی، ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین مناسبت ها در این ماه روز عرفه است که روز بسیار بزرگ در بیان اهل بیت(ع) بوده و خداوند متعال بندگان خودش را در این روز مورد عفو و رحمت خاص قرار می دهد که در حدیثی از امام صادق(ع) این روز به اندازه ماه مبارک رمضان دارای ارج و منزلت است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دعای عرفه بهترین فرصت برای تجدید عهد و میثاق با خداوند منان است، گفت: انسان در این دعای شریف می گوید که پروردگارا به سوی تو روی آوردم و به ربوبیت تو گواهی می دهم.


وی با تاکید بر این که روز عرفه بهترین فرصت برای شکستن بت های درون است، یادآور شد: این روز گرانقدر زمانی ارزنده برای رسیدن به غایت آمال عارفان و همجواری با عرش الله است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، بیان داشت:‌ مهم ترین اعمال مستحبی روز عرفه قرائت دعای عرفه است که هر کس این دعای با مضامین عمیق را بخواند مورد لطف و رحمت  الهی قرار خواهد گرفت.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اضافه کرد: برگزاری دعای عرف در بعد از انقلاب رونق بیش تری گرفته است و در سال های اخیر بر شکوه و رونق آن افزوده شده است و بیشترین شرکت کنندگان در این مراسم معنوی جوانان هستند.


وی، تصریح کرد:‌ امسال نیز دعای روز عرفه در بیش از 277 مسجد، مصلی و حسینیه شهرهای مختلف استان مازندران ، با شکوه خاصی  در بعدازظهر روز شنبه، دوازدهم مهرماه برگزار می شود.


حجت الاسلام شکریان در پایان از تشکیل ستاد ویژه برگزاری این ایام، اعزام روحانیان به مساجد و اماکن برگزاری دعای عرفه ، نشست شورای کانون مداحان استان و فعال سازی هیئت های مذهبی برای برگزاری برنامه های باشکوه این ایام خبرداد./950/پ203/ب

ارسال نظرات