۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۵۷۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه مشهد تبیین کرد:

معیارهای حرکت صحیح طلاب در مسیر ارزش های انقلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) با اشاره به نقش محوری و سازنده طلاب حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب، گفت: استقلال مالی و فکری، آگاهی از مسایل روز جامعه، پرهیز از افراطی گری در حرکت های انقلابی ضمن پرهیز از انزوا طلبی، نظریه پردازی در مسائل کشور، جهت دهی صحیح به گرایش ها و احساسات انقلابی در راستای پیروی از ولایت از معیارهای حرکت صحیح در مسیر ارزش های انقلاب است.
خواهران طلبه

زهرا افشار، مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، به طلاب جدیدالورود توصیه کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رأس تمام امور، تهذیب نفس و عمل به دستورات الهی را سرلوحه کار خود قرار دهد چرا که هر طلبه معرف اسلام ناب محمدی(ص) است و باید خود عامل به دستورات باشد.

 

           وی خاطر نشان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب در زمینه میثاق طلبگی بر آن تأکید دارند این است که یک طلبه علوم دینی باید در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی، علمی، معنوی و سیاسی سازنده خود و دیگران باشد و برای نیل به این مقصود پایبند به اصولی باشد، از جمله تهذیب نفس و  پاکسازی از رذایل اخلاقی و آراسته شدن به فضائل اخلاقی و فیض بردن از معنویات، تلاش در جهت حفظ دین، تقویت ارتباط با مردم، افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی، حفظ زی طلبگی با تأکید بر سلامت مالی و اخلاقی، قناعت، پرهیز از دنیاطلبی، حرکت بر اساس سیره پیامبر(ص) و روش علمای اسلام و مقابله شجاعانه با خرافات و منطبق کردن تلاش ها خویش با نیازهای روز جامعه.

 

 مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) با اشاره به نقش محوری و سازنده طلاب حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب، تصریح کرد: استقلال مالی و فکری روحانیت که هیچ گاه در قبضه قدرت ها قرار نگیرد، آگاهی از مسایل روز جامعه، پرهیز از افراطی گری در حرکت های انقلابی در مقابل پرهیز از انزوا طلبی، لزوم نظریه پردازی روحانیت در مورد ملت و کشور، لزوم مواجهه با شبهات و غبارها، جهت صحیح دادن به گرایش ها و احساسات انقلابی در راستای پیروی از ولایت و پایبند بودن به آرمان های مقدس امام (ره) و انقلاب از معیارهای حرکت در مسیر صحیح ارزش های انقلاب است.

      

       افشار، رسالت اصلی حوزه های علمیه را پرورش اساتید مجرب و مبلغان توانمند در تبلیغ دین، محققان و سیاست مداران دانست و افزود: برای رسیدن به این مقصود، برنامه ریزی دقیق برای تربیت نیروهای مستعد، تأمین هزینه ها و امکانات مورد نیاز جهت ارتقاء سطح علمی و عملی طلاب، زمینه سازی و تعامل طلاب با دانشگاه هاو مراکز علمی پژوهشی ضروری است.

 

 

وی در خصوص وضعیت کرسی دروس اخلاق و تفسیر در حوزه ها علمیه نیز گفت: متاسفانه در سال های اخیر از این دو مسأله مهم، غفلت و دروس اخلاق از واحدهای درسی طلاب حذف شده است.

      

این استاد حوزه علمیه خواهران در پایان، نهادینه سازی فرهنگ قرآنی و اهتمام به مباحث تفسیری را زمینه ساز رشد علوم دیگر در حوزه برشمرد./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات