۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۲۳۵۲۴
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی:

تک روی، آفت کار فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که تک روی در کار فرهنگی بی معنا است، گفت: موفقیت در حوزه فرهنگ نیازمند کار و تبادل سازمان های مختلف با یکدیگر است.
حجت الاسلام غلامحسين نوفرستي - نماينده ولي فقيه در سپاه انصار الرضاي خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب و مسؤولان فرهنگی پایگاه های بسیج با اشاره به این کار پیشرفت در زمینه فرهنگ نیازمند فعالیت و کار همه جانبه میان سازمان ها است، گفت: اگر سازمان ها و نهادهای کوچک تری که در سطح جامعه متولی امور فرهنگی هستند یا کار فرهنگی انجام می دهند با یکدیگر تبادل نظر نداشته باشند موازی کاری و هدر رفت اعتبارات مهم ترین ثمره چنین فعالیتی خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه در حال حاضر یکی از آفت های مهم کار فرهنگی در جامعه تک روی است، ابراز داشت: تا زمانی که در کشور کار گروهی نهادینه نشود فعالیت های مختلف در تمامی حوزه ها محکوم به نابودی و بی نتیجه ماندن هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این که متاسفانه ایرانی‌ها در زمینه کارگروهی ضعیف بوده و عاشق تک روی در امور مختلف هستند، گفت: همانطور که در ضرب المثل های مختلف اشاره شده با یک گل بهار نمی شود یا یک دست صدا ندارد به همین دلیل از همین امروز باید فعالیت در حوزه های مختلف از جمله در زمینه های فرهنگی در مدارس علمیه خراسان جنوبی و پایگاه های بسیجی همگانی و گروهی شود و از سوی دیگر در سطح استانی برای خروج استان از محرومیت و توسعه آن باید دستگاه های اجرایی مختلف در سطح استان در زمینه فرهنگی با یکدیگر تبادل میان سازمانی داشته باشند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به این که باید در سطح کشور برنامه ریزی منظمی در زمینه فرهنگ انجام شود، اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت در حوزه سبک زندگی اسلامی، خانواده دینی، تربیت کودکان و مقابله با اثرات مخرب ماهواره ها از مهم ترین بخش هایی هستند که نیازمند فعالیت همگانی و همه جانبه فرهنگی هستند که اگر نسبت به این چند مورد بی توجهی شود دیگر از نظام اسلامی چیزی باقی نخواهد ماند.

 

وی افزود: پایگاه بسیج باید در مدارس علمیه در محلات و دستگاه های اجرایی ابتدا نقاط قوت و ضعف محل خدمت خود را پیدا کرده و سعی کنند با همکاری مربیان و روحانیت در زمینه برطرف کردن نقاط ضعف تلاش کرده و بنیه اعتقادی جوانان محله خود را تقویت کنند و آنها را با آسیب های جهان معاصر و هجوم فرهنگ های بیگانه آشنا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با اشاره به این که جوانان مانند معادنی ازطلا هستند، گفت: جوانان از بهترین نیروها برای انجام فعالیت های فرهنگی است و اگر به آنها بها داده شوند می توانند سرنوشت یک ملت را عوض کنند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با گلایه از این که سازمان های اجرایی در زمینه فرهنگ در سطح استان با یکدیگر ارتباط و تعامل سازنده ندارند، گفت: همین موضوع موجب افزایش موازی کاری در سطح استان شده که اگر در این زمینه بی توجهی شود اوضاع فرهنگی استان همچنان نابسامان باقی خواهد ماند./968/

ارسال نظرات