۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۸۵۵

تربیت طلبه متخصص در فضای سایبری مهم ترین رسالت فرهنگی حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند با بیان این که در حال حاضر ساماندهی فضای مجازی نیازمند اطلاعات دینی و فرهنگی همه جانبه است، گفت: تربیت طلبه متخصص در فضای سایبری از مهم ترین ضرورت های فرهنگی کشور است.
تربیت طلبه متخصص در فضای سایبری مهم ترین رسالت فرهنگی حوزه های علمیه است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد هادی شهاب، مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، پیش از ظهر امروز در حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان این که مدیریت فضای مجازی و سایبر نیازمند دانش همه جانبه است که فرد باید علاوه بر تسلط بر دانش فرهنگی بر دانش دینی هم مسلط باشد، گفت: در این ز مینه تنها کسانی که می توانند به دیگران آموزش داده و خود در عرصه مدیریت فضای سایبری وارد شوند قشر طلبه و روحانی هستند.

 

وی با بیان این که روحانیت فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: برای این که بتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم باید طلاب را به صورت ویژه در این زمینه تربیت کرده و با تقسیم بندی بخش های مختلف فرهنگی جوانان و دانشجویان علاقه مند را با مدیریت یک روحانی، مسؤول تولید محتوا در فضای مجازی قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که میزان توجه و آموزش طلاب در فضای سایبر در مدارس علمیه استان ضعیف است، گفت: بزرگترین آسیب فرهنگی غفلت حوزه های علمیه از وسعت و مدیریت فضای مجازی است.

 

حجت الاسلام شهاب با اشاره به این که فضای مجازی بهترین محیط برای منبر روحانیت است، گفت: فضای مجازی امکان نشر اصول دین را بدون هیچ محدودیتی برای روحانیت فراهم می کند و روز به روز بر تعداد کاربرن این فضا اضافه می شود بنابراین حوزه های علمیه با تربیت طلبه متخصص در این زمینه ضمن استفاده بهینه از این فضا برای تبلیغ می توانند با بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در این فضا مقابله کنند.

 

وی افزود: حوزه های علمیه باید با همکاری دانشگاه در سطح استان و کشور طلاب و دانشجویان را برای مدیریت فضای مجازی آموزش داده وطلاب و دانشجویان هم باید در این زمینه منتظر دعوت مسؤولان باقی نمانده و به صورت خود وارد عمل شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نهادهایی مانند سازمان فنی و حرفه ای می توانند اطلاعات طلاب و دانشجویان و مهارت های آنها را در ز مینه فعالیت در فضای مجازی ارتقا دهند و ابزار لازم برای فعالیت را در اختیار این دو قشر قرار دهند.

 

حجت الاسلام شهاب با اشاره به این مرکز توسعه وبلاگ نویسی دینی تا حدودی توانسته در توسعه فعالیت های دینی و فرهنگی در استان موثر باشد، گفت: باید فعالیت های مانند فعالیت این مرکز در سطح کشور گسترده شود.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط موجود جامعه ایجاب می کند که طلاب در زمینه های مختلف از جمله فضای مجازی صاحب مهارت شوند و تبلیغ را در این عرصه مانند فضای عمومی و اجتماعی جامعه پیگیری کنند زیرا امروز فضای مجازی به لانه امن فعالیت های فرهنگی دشمنن تبدیل شده و دشمن از فضای جوان این محیط برای تبلغات ضد دین خود استفاده می کند./968/پ203/ب 

ارسال نظرات