۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۲۲۷۸۳
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

حوزه علمیه مدرسه پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که طلاب جوان باید از فرصت تحصیل در حوزه‎های علمیه نهایت استفاده را ببرند، گفت: میثاق طلبگی میثاق با امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام حاجتي ، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که هدف طلاب باید تحصیل باشد، اظهارداشت: طلاب در فعالیتهای علمی تلاش کنند و به مباحثه بپردازند.

وی در ادامه با بیان این که تلاش طلبه باید در مسیر کسب علم و دانش باشد، تأکیدکرد: طلاب جوان در همه مراحل زندگی به طور مکرر به قرآن مراجعه و در مفاهیم آن دقت کنند.

امام جمعه موقت اهواز به وصیت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و بیان‎داشت: قرآن و اهل بیت(ع) دو اصل مهم است که طلاب با توسل به آن می‎توانند به بالاترین مدارج علمی دست پیدا کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به آیه مبارک سوره جمعه، گفت: خداوند تبارک و تعالی می‎فرماید که «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» و این به مفهوم این است که در مکتب انبیا، پرورش روحى و آموزش فکرى، در کنار بینش و بصیرت مطرح است.

حوزه علمیه مدرسه پیامبر اکرم(ص) است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حوزههای علمیه محل درس 14معصوم(ع) است، خاطرنشان‎ کرد: حوزه علمیه مدرسه پیامبر اکرم(ص) است.

وی در ادامه به جایگاه مقدس حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: طلاب جوان ابتدا به تهذیب خود پرداخته و سپس به تعلیم و تحصیل بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به این که اولیای خداوند مربی و معلم ما هستند، اظهارداشت: طلاب جوان باید توجه داشته باشند که میثاق طلبگی، میثاق با امام زمان(عج) است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان این که طلاب باید با روحیه سربازی به تحصیل در حوزه‎های علمیه بپردازند، تأکیدکرد: طلبگی در حقیقت سربازی امام زمان(عج) است./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات