۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۲۲۵۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

آمریکا بر سه پایه هاروارد، هالیوود و اقتصاد استوار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: آمریکا بر سه پایه دانشگاه هاروارد، هالیوود و اقتصاد استوار است و 85 درصد فیلم های تولیدی دنیا مربوط به هالیوود است.
آثار مخرب ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال پور، رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز امروز در نشست روشنگری و بصیرت ویژه کارکنان و اصناف بسیجی شهرستان هریس اظهار داشت: امروز آمریکا بر سه پایه دانشگاه هاروارد، هالیوود و اقتصاد استوار است و 85 درصد فیلم های تولیدی دنیا مربوط به هالیوود است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که شخصیت فرزندان مان بیشتر از هر چیزی تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته و رسانه ها به عنوان یک عضو جدا نشدنی وارد خانه ها شده اند، خاطرنشان کرد: هدف ماهواره ها و رسانه های غربی تبلیغ و ترویج ضد ارزش ها و تبدیل آنها به ارزش است.


جمال‌پور با اشاره به این‌که بنگاه های بزرگ رسانه‌‍‌‌ای دنیا در دست لابی‌های صهیونیستی و حامیان مالی هالیوود آمریکاست، تصریح کرد: با این اوصاف بسیار ساده‌اندیشی خواهد بود که برنامه های شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که در استودیوهای غربی ضبط و پخش می شوند، برای ملت ما مفید باشد.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز با بیان این‌که جنگ نرم دشمن پیش از تحریم اقتصادی و علمی دشمنان علیه کشورمان آغاز شده است، تصریح کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی شبکه های متعدد ماهواره ای و رادیویی علیه انقلاب اسلامی ایران تبلیغ کرده اند و امروز این جنگ رسانه ای وارد فاز جدیدی شده است.


وی با اشاره به این‌که شبکه های ماهواره‌ای حریم اعضای خانواده را از بین می برد، گفت: بسیاری از فیلم ها و سریال های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای برای فرزندان که هیچ برای والدین نیز مناسب نیست، چراکه به صورت پنهان و غیرمستقیم اعتقادات اصیل دینی، سنتی و شیعی را هدف قرار داده اند.


رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز خرافه‏پرستی، کم‏رنگ شدن اعتقادات و بی‌بند و باری را از آثار استفاده از ماهواره در خانواده ها دانست و تصریح کرد: خشونت‌طلبی، خرافه‏پرستی، کم‏رنگ شدن اعتقادات و بی‌بند و باری از دیگر آثار استفاده از ماهواره در خانواده هاست.


وی در خصوص راهکارهای مقابله با ماهواره افزود: برای مقابله با سونامی ماهواره لازم است، در اول سواد رسانه ای خود را بالا ببریم، دوم اینکه مقدمه ماهواره ای شدن خانواده ها تلویزیونی شدن آنهاست، پس سعی کنیم تلویزیونی نشویم و سوم انقطاع تماشا و چهارم تربیت و مراقبت و کنترل فرزندان است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات