۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۲۲۵۱۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

اسلام دین رأفت و رحمت است/ داعش هیچ بویی از اسلام نبرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که اسلام دین رأفت و رحمت است، گفت: این حرکت داعش که متأسفانه با پرچم اسلام دست به خونریزی و قتل‌عام می‌زند و افراد بی‌گناه را سر بریده و چهره اسلام را بسیار خشن جلوه می‌دهد، هیچ نشانی از رحمت و مهربانی ندارد.
آيت الله محمد علي علوي گرگاني حضرت آيت‌الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار رییس و مدیران جهاد دانشگاهی کشور و مسؤولان برگزاری جشنواره اسوه حسنه با اشاره به این‌که نام پرمسمایی برای جهاد دانشگاهی انتخاب شده است، گفت: این نام هم مسأله جهاد را مطرح می‌کند و هم مسأله علم را و به نوعی خودباوری و روحیه ایمانی و جهادی را عملی می‌کند.

 

وی افزود: پیش از انقلاب کشورهای دیگر ما را به حساب نمی‌آوردند و در مباحث علمی مدام ما را سرزنش، ملامت و تحقیر می‌کردند ولی بعد از انقلاب با ایجاد جهاد دانشگاهی و نهادهایی از این قبیل ما به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کردیم و الحمدلله امروز در جهان دارای مقام و جایگاه ویژه‌ای هستیم.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که جوانان ما باهوش‌ترین جوانان ایران هستند و کشورهای دیگر هم با استفاده از همین جوانان به رشد و ترقی دست پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: ما اگر متکی به خود باشیم و خودباوری را نص‌العین خود قرار دهیم به قله‌های پیشرفت و اقتدار دست پیدا می‌کنیم.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: دولت و خیرین باید از نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی حمایت کنند چون جهاد دانشگاهی علم را به عمل تبدیل کرده و همین امر سبب رشد و تعالی جامعه می‌شود و نفس این ام حرکت به سوی خداست.

 

وی توکل به خداوند را مایه آرامش و پیشرفت برشمرد و افزود: اگر کسی به خداوند توکل و اطمینان داشته باشد، خدا نیز او را مورد عنایت قرار داده و به اهداف مادی، معنوی، دنیوی و اخروی می‌رساند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخشی دیگری از سخنان خود به تشریح اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) و اسلام پرداخت و تصریح کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «انا ارسلناک کافة للناس؛ ای پیامبر تو مردم را کفایت می‌کنی»، یعنی ما برای تمام طبقات جامعه تو را فرستادیم و در ادامه خداوند می‌فرماید «انا ارسلناک رحمة للعالمین؛ ما تو را مبعوث کردیم که رحمت و مهربانی برای عالمیان باشی».

 

وی ادامه داد: اسلام دین رأفت و رحمت است و این حرکت داعش که متأسفانه با پرچم اسلام دست به خونریزی و قتل‌عام می‌زند و افراد بی‌گناه را سر بریده و چهره اسلام را بسیار خشن جلوه می‌دهد، هیچ نشانی از رحمت و مهربانی ندارد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در پایان جشنواره حسنه را که از سوی جهاد دانشگاهی در حال اجراست، حرکت مثبت و بزرگ دانست و بیان داشت: این جشنواره نیز باید در راستای الگوگیری از پیامبر اکرم و ترویج رحمت، رأفت و مهربانی دین اسلام باشد تا بتواند چهره واقعی اسلام و چهره دروغین داعش را نمایان کند. /907/پ202/ج

ارسال نظرات