۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۲۲۱۶۲
استاد حوزه علمیه قم:

ابعاد مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان روشن شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است، بر روشن شدن ابعاد مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان تأکید می‌کند و از این نسل می‌خواهد که تکلیف‌مداری را از رزمندگان اسلام الگو بگیرند.
علي اصغر قرباني

حجت الاسلام علی اصغر قربانی استاد حوزه علمیه قم که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است، در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبین جایگاه امروز دفاع مقدس در جامعه گفت: عزت و شرف امروز جامعه اسلامی ایران از پرتو دفاع مقدس به دست آمده است.

 

وی در ادامه بر الگوپذیری نسل جوان در عرصه دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: تمام ابعاد دفاع مقدس در جامعه برای نسل جوان روشن نیست و نیاز به آگاهی، مطالعه و اطلاع رسانی بیشتری دارد تا ابعاد مختلف این حادثه عظیم در کشور و در انقلاب ما روشن شود.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نسل جوان در بُعد خوسازی، سازندگی و ارزشهای اخلاقی نیازمند نگاه عمیق به دفاع مقدس است که دفاع مقدس یک عرصه عظیم و یک تابلو زیبا از ایثارگری بود.

 

حجت‌الاسلام قربانی از نسل جوان خواست که تکلیف‌مداری را از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس الگو بگیرند و گفت: رزمندگان دفاع مقدس همه وجودشان برای خدا بود، حتی زن و فرزند و زندگی را فدای راه خدا کردند.


وی خودباوری امروز جوانان کشور را به سبب نهادینه شدن الگوهای دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: پس از دفاع مقدس دیدیم که کشور اسلامی‌مان بدون استفاده از مستشاران خارجی در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی به پیشرفت رسید و در اوج قله علم و دانش قرار گرفتیم.


حجت الاسلام قربانی ابراز داشت: در بُعد زندگی برای نسل جوان ما زندگی اجتماعی ایثارگران و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس الگوی بسیار مناسبی است که با اتکا به این قهرمانان پر افتخار می‏توان فرهنگ امروز نسل جوان را بسازیم.


وی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت همیشه در عرصه فرهنگی و سازندگی خط مقدم و الگوی مردم بوده است، مردم نگاه ویژه‏ای به روحانیت دارند و در زمان دفاع مقدس نیز نقش علما و روحانیت بارز و آشکار بود.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان به نقش روحانیت در تقویت روحیه اسرای ایرانی اشاره کرد و با بیان این‌که روحانیت در دوران اسارت به رزمندگان قوت قلب می‏دادند تا بر آنها سخت نگذرد، افزود: اسرای روحانی فرهنگ‌ساز دوران اسارت بودند./978/ت302/ی 

ارسال نظرات