۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۲۱۸۷۶
حجت الاسلام شرفخانی تشریح کرد؛

برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان به تشریح برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور، بعدازظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف سه موضوع مهم را دنبال میکند؛ نخستین مرحله اداره امامزادگان و بقاع متبرکه و مراحل بعد اداره موقوفات و ترویج فرهنگ وقف و مباحث قرآنی است.

معاون فرهنگی اوقاف کشور در ادامه مهم‎ترین اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه را امور وقف و خیریه دانست و بیان داشت: فرهنگ وقف زمانی در جامعه نهادینه خواهد شد که همه مجموعههای تأثیرگذار در کنار هم قرار گیرند.

حجت الاسلام شرفخانی به طرح جامع قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: برنامه ای 4 ساله بر اساس راهبردها و سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به برنامههای 4 ساله نخست سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و ابرازداشت: برای رسیدن به قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه دو برنامه سخت افزاری و نرم افزاری تنظیم شده است.

معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان این که برنامههای سختافزاری شامل توسعههای عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه است، تأکید کرد: ساخت و ساز بر اساس اولویت‎ها انجام می‎شود.

حجت الاسلام شرفخانی به تشریح برنامه‎های نرمافزاری سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت و گفت: در بخش نرم افزاری قطب فرهنگی تعریف شد و مؤلفهها مشخص شده است و براساس نیاز امروز جامعه راهبردها و راهکارها تعیین می‎شود.

وی با اشاره به نگرانی‎های رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: دشمن در عرصههای فرهنگی با برنامهریزی دقیقی وارد عمل شده و بر اساس نیاز مخاطب وارد عرصه‎های فرهنگی می‎شود.

معاون فرهنگی اوقاف کشور هدف عملیات جنگنرم دشمن را جوانان، نوجوانان و خانوادهها دانست و افزود: آستان مقدس امامزادگان ظرفیتهای بسیاری دارد و می‎تواند در عرصههای فرهنگی به رویارویی با دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) بپردازد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که فرصت محورانه برنامهریزی و طراحی خواهیم کرد، اظهارداشت: با توجه به این که در ایام تعطیل تابستان سازمان اوقاف و امور خیریه میزبان زائران است مناسبترین فرصت برای فعالیت در عرصه‎های فرهنگی در بقاع متبرکه خواهد بود.

راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه

وی در ادامه از راهاندازی مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه خبرداد و گفت: اصلیترین برنامه در بقاع متبرکه راه اندازی مرکز فرهنگی و قرآنی است.

معاون فرهنگی اوقاف کشور با اشاره به شعار امسال ابرازداشت: از شاخصهای بسیار مهم در بقاع متبرکه مدیریت جهادی مردم در مراکز فرهنگی قرآنی است.

حجت الاسلام شرفخانی به برگزاری طرح‎های متنوع در بقاع متبرکه اشارهکرد و بیان داشت: طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی و بصیرت عاشورایی از طرح‎هایی بوده که در بقاع متبرکه هر ساله برگزار می‎شود.

وی در ادامه افزود: کتابخانه های دیجیتالی و کتاب خانه های قفسه باز از جمله برنامههای آموزشی و زیرساختی است که در دستور کار قرار دارد و اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان این که در روش تبلیغ دین نیز یک تغییر جدی اتفاق افتاده است، گفت: تبلیغ دین از حالت منبر محوری خارج شده و به شکل خیمههای معرفت، پرسش و پاسخ تغییر یافته است.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه به بخشهای مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و پاسخ به مسائل شرعی در بقاع متبرکه اشاره و خاطرنشانکرد: حدود 400 بقعه در کشور روش تبلیغی جدید را اجرا می‎کنند.

نام نویسی 14 هزار نفر در سامانه مرکز مجازی آموزش حفظ قرآن

وی از راه‎اندازی مرکز مجازی آموزش حفظ قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبرداد و گفت: تا کنون 14 هزار نفر در این سامانه نامنویسی کردهاند.

معاون فرهنگی اوقاف کشور هدف اصلی سازمان اوقاف را ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در کشور دانست و افزود: برای نهادینه شدن وقف در کشور باید سازمان اوقاف و رسانه با یکدیگر آشتی کنند.

حجت الاسلام شرفخانی در پایان از طراحی سامانه جدید در سازمان اوقاف و امور خیریه خبرداد و افزود: اوراق وقف طرح جدیدی است که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید و نخستین پروژه این طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان در تهران است./9453/پ201/ب2

ارسال نظرات