۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۲۱۲۳۳
برای نخستین بار در حوزه علمیه خراسان شمالی صورت گرفت؛

امکان تحصیل طلاب در سطح سه حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از شروع سال تحصیلی جدید طلاب مدارس علمیه این استان خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار امکان تحصیل طلاب در سطح سه دروس حوزوی در خراسان شمالی مهیا شده است.
حجت الاسلام سالاري مكي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که تحصیل طلاب در مدارس علمیه این استان برای سال تحصیلی جدید از بیست و پنجم شهریور ماه آغاز شده است، اظهار داشت: امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی می پردازند.

 

وی اضافه کرد: امسال در مدارس علمیه استان خراسان شمالی 325 نفر طلبه جدید شامل 185 طلبه برادر و 140 طلبه خواهر پذیرش شده اند که این طلاب از بین سه هزار متقاضی ورود به حوزه های علمیه خراسان شمالی پس از برگزاری آزمون های کتبی، مصاحبه و گزینش انتخاب شده اند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با یادآوری این که تا پارسال تحصیل طلاب در حوزه های علمیه استان تنها تا سطح دو امکان پذیر بود، از فراهم شدن امکان تحصیل سطح سه دروس حوزوی در خراسان شمالی برای نخستین بار خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جدید با شروع فعالیت مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد برای طلاب سطح دو و سه، امکان تحصیل در سطح سه(کارشناسی ارشد) دروس حوزوی در استان فراهم شده است.

 

وی با اشاره به ثبت نام 15 طلبه سطح سه در مدرسه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در نخستین سال فعالیت، اظهار کرد: این طلاب در دو رشته کلام اسلامی و معارف قرآن در این مدرسه علمیه تحصیل می کنند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا پیش از راه اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک(کاردانی) و دو(کارشناسی) امکان پذیر بود و پس از آن طلبه ها برای ادامه تحصیل خود بالاجبار به حوزه های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می کردند که این موضوع خود عواقب و مشکلات دیگری از جمله کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت.

 

وی با اشاره به تلاش برای افزایش شمار طلاب و رشته های تحصیلی سطح سه در خراسان شمالی، اضافه کرد: اکنون در این استان 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران دایر است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در پایان راه اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه ای و تلاش برای احداث مدرسه علمیه امام باقر(ع) در بجنورد را از جمله فعالیت های مهم شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در سال گذشته دانست و بر ادامه پرقدرت این روند تأکید کرد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات