۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۱۳۵
آیت الله حیدری:

تکفیری ها زاییده تخیلات جاهلان متمسک و القائات شیطانی عالمان متهتک هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، با اشاره به نقش فرهنگیان در روشن سازی تفکرات پوج گروه های منحرف اظهارداشت: تکفیری ها تفاله خوارج و زاییده تخیلات جاهلان متمسک و القائات شیطانی عالمان متهتک هستند.
آيت الله حيدري آمريکا و داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، پیش از ظهر امروز، در همایش بسیج فرهنگیان خوزستان، با بیان این که اساس فعالیت گروه های تکفیری کج اندیشی و تخیلات نادرست است، گفت: فرهنگیان با روشن گری دینی و ارائه آموزه های عاقلانه می توانند جلوی رشد این‎گونه انحرافات را در جامعه بگیرند.

 آیت الله حیدری با اشاره به نقش فرهنگیان در روشن سازی تفکرات پوج گروه های منحرف اظهار داشت: تکفیری ها تفاله خوارج و زاییده تخیلات جاهلان متمسک و القائات شیطانی عالمان متهتک هستند.

امام جمعه موقت اهواز، تروریسم را نتیجه کج فهمی های این گروه ها عنوان کرد و افزود: این گروه ها تنها خود را مسلمان می دانند و بقیه مسلمانان را از دایره اسلام خارج کرده و جان، مال و ناموس آن ها را مباح می دانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه انگیزی داعش ادامه راه حرکت خوارج در زمان امام علی(ع) است.

آیت الله حیدری از جمله فعالیت های گروه های تکفیری را کشتار مسلمانان به بهانه مشرک بودن دانست و ابرازداشت: آن ها مسلمانان حقیقی که شهادتین را بر زبان جاری می کنند را منافق و کافر محارب خطاب کرده و ریختن خونشان را مباح  دانسته، در حالی که قرآن به صراحت در آیه 94 سوره نساء به این گروه ها اشاره می کند و فعالیت آن ها را کفرآمیز توصیف می کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: شأن نزول و پیام اصلی آیه 94 سوره نساء، ضرورت تحقیق پیش از انجام هر عمل و هشدار به مسلمانان بوده که مبادا کاری انجام دهید که آگاهی کافی در مورد آن به دست نیاورده باشید.

وی با اشاره به تلاش امام علی(ع) برای مبارزه با عقاید منحرف خوارج، اظهارداشت: خط قرمز امیر مؤمنان(ع) برای مبارزه با مشرکان و کفار، به زبان آوردن کلمه شهادتین بود و در صورتی که آن ها این کلمه را بر زبان می آورند جان، مال و ناموسشان بر مسلمانان حرام می شد و می توانستند در امنیت کامل به زندگی خود ادامه دهند.

 آیت الله حیدری گفت: این نشان دهنده اکتفا به ظاهر و نه باطن مسلمانان در مسائل اعتقادی، و بازگرداندن ایمان افراد به خداوند است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا به جنگ گروهی می رود که در گذشته همراه با هم پیمانان خود در منطقه به آن کمک نظامی و مالی می کرد و این نمایشی بودن این تحرکات را نشان می دهد.

وی ابرازداشت: هدف اصلی از این تحرکات جلوگیری از تشکیل بسیج مردمی در کشورها و ساکت کردن ندای مرجعیت دینی در عراق است.

آیت الله حیدری تصریح کرد: ضربات سنگین بسیج مردمی در سوریه و عراق که یادآور رشادت های رزمندگان ما در دفاع مقدس بوده سبب شکست نقشه های کشور های غربی شده است./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات