۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۱۲۵
امام جمعه بناب:

مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمععه بناب گفت: قبول داریم که حوزه و روحانیت در عرصه های فرهنگی و دینی مسؤولیت دارد، اما این مسأله نافی مسؤولیت دولت نیست.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع متولیان فرهنگی و دینی این شهرستان با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: توسعه اقتصادی و خروج از رکود و افزایش تولید در گرو توجه به فرهنگ و ارتقای بینش ملت است.

 


وی با بیان این‌که مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در نهایت جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی هشدار داده‌اند و با نامگذاری سال‌ها با عناوین مختلف نوعی کار فرهنگی را در اولویت قرار داده اند.

 


حجت الاسلام والمسلمین باقری با تأکید بر این‌که نامگذاری‌ سال‌ها از سوی رهبر انقلاب با شناخت و بینش عمیق نسبت به اوضاع داخلی و خارجی کشور صورت می گیرد، تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، اما در طول 35 سال گذشته، اغلب دولت‌ها وقتی به موضوع فرهنگ رسیده‌اند، فقط در حد شعار به این موضوع اکتفا شده است.

 


وی ادامه داد: کار فرهنگ امری دراز مدت و دیربازده است که اگر 30 سال قبل مسأله عفاف و حجاب جدی گرفته شده بود و به تذکرات علمای دین توجه می شد، امروز وضعیت اینگونه نبود، متأسفانه عده‌ای در کشور عادت کرده‌اند و می‌گویند باید فرهنگ‌سازی شود؛ اما بالاخره مشخص نیست این فرهنگ‌سازی کی آغاز و کی به اتمام خواهد رسید.

 


امام جمعه بناب جایگاه و نقش حوزه‌های علمیه، روحانیت، علما و فضلای حوزوی و مراجع عظام تقلید در مقابله با انحرافات، خرافات و کجی‌ها را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: دولت یازدهم اقدامات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف کشور به ویژه عرصه سلامت برداشته است، انتظار داریم این دولت در زمینه سلامت روحی و روانی جامعه نیز چاره‌اندیشی کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که کار فرهنگی با جناح‌بازی و سیاسی‌کاری منافات دارد، گفت: فرهنگ ما برگرفته از دین رسول الله است، اما متأسفانه دین خدا به امان خدا سپرده شده و معلوم نیست صاحب اصلی این فرهنگ‌ کیست. همگان به نوبه خود نسبت به توسعه فرهنگ دینی مسؤولیت بر عهده داریم.

 


وی با اشاره به این‌که دولت نیز به نوبه خود رسالت سنگینی در عرصه فرهنگ بر عهده دارد، گفت: هر دولتی که سر کار آمده است، ابتدا شعار فرهنگ سر می‌دهد، اما بعدها رسیدگی به مسائل فرهنگی را متوجه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید کرده است، قبول داریم که حوزه و روحانیت در این عرصه مسؤولیت دارد، اما این مسأله نافی مسؤولیت دولت نیست.

 


حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی صیانت از فرهنگ، اعتقادات و آداب دینی مردم را از وظایف حکومت دانست و افزود: دولت نمی‌تواند از زیر کار فرهنگی شانه خالی کند، انتظاری که از دولت اعتدال داریم، ترویج فرهنگ دینی به دور از افراط و تفریط است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات