۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۰۷۶۶
مدیر حوزه علمیه بابل هشدار داد؛

حرکت خزنده حضور افراد غرب گرا و غیر ارزشی در بدنه سینمای کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل به حرکت خزنده حضور افراد غرب گرا و غیر ارزشی در بدنه سینمای کشور اشاره کرد و افزود: در یک دوره شاهد شکل گیری جریانی در بدنه حوزه سینمای کشور بودیم که سعی می کرد فیلم های مورد علاقه غرب و سیاهنمایی از اسلام و انقلاب را به نمایش بگذارد و این با حمایت برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه شد.
مدير حوزه علميه بابل

حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به نقش سینما در اثر گذاری فرهنگی در کشور گفت: هنر نقش به سزایی در دست یابی به آرمان و اهداف هر جامعه ایفا می کند و به همین دلیل اهمیت آن برای پیشبرد اهداف بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که انتقال هنرمندانه پیام می تواند اثر بسیار عمیق تری از خود برجای بگذارد، خاطرنشان کرد: در گذشته از هنرهایی مانند شعر، موسیقی و نمایش برای تهییج ملت ها و نیروی های نظامی استفاده می شد تا موفقیت و پیروزی ها را آسان تر کنند.

 

این استاد حوزه علمیه به بهره گیری غرب از ابزار هنری برای پیشبرد اهداف استعماری خود اشاره کرد و گفت: استکبار و نظام سلطه جهانی از پیشرفته ترین ابزارهای هنری برای خیره کردن مردم جهان و به دست آوردن منافع خود بهره می بردند و اکنون نیز از این ابزارها به بهترین شکل استفاده می کنند.

 

وی به شکل گیری سینما به عنوان یک پدیده اثر گذار فرهنگی اشاره کرد و افزود: با پدید آمدن سینما که تلفیقی از بسیاری از هنرها محسوب می شود، این هنر به سرعت توانست در جهان اثرات عمیقی را برجای بگذارد.

 

حجت الاسلام پوراکبر به ورود صنعت سینما در کشور پرداخت و تصریح کرد: هنر سینما تحت تأثیر غرب در ایران و با بهره گیری از الگوهای غربی شکل گرفت و در همان راستا در کشور به ترویج ابتذال غربی  پرداخت.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با پیروزی خود مبانی سینمای کشور را به سمت ارزش محوری سوق داد، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب  نگاه ارزش گرایانه دینی در سینمای کشور حاکم شد و  این مسأله موجب استقبال مردم ازسینما و در آمدن این هنر درخدمت اسلام و انقلاب شد.

 

مدیر حوزه علمیه بابل به حضور نسل جدیدی از نیروهای ارزشی به حوزه هنر سینما و تلویزیون پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب برخی از نیروهای ارزشی به لحاظ تکلیف وارد عرصه سینما شدند و آثاری ارزشمند و فاخر انقلابی و اسلامی را به خصوص در حوزه دفاع مقدس پدید آوردند اما متأسفانه این مسأله در ادامه با اقبال و استقبال نیروهای مذهبی برای حضور در این عرصه مهم همراه نشد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل ضعف نظام آموزشی سینمایی ما که برگرفته از اندیشه های غربی بود و نیز حضور برخی از افراد که با مبانی اسلام آشنایی چندانی نداشتند امروز نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام پور اکبر به حرکت خزنده حضور افراد غرب گرا و غیر ارزشی در بدنه سینمای کشور اشاره کرد و افزود: در یک دوره شاهد شکل گیری جریانی در بدنه حوزه سینمای کشور بودیم که سعی می کرد فیلم های مورد علاقه غرب و سیاهنمایی از اسلام و انقلاب را به نمایش بگذارد و این با حمایت برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه شد.

 

وی افزود: متأسفانه امروز نیز مسؤولان تصمیم گیرنده در عرصه سینمایی کشور حساسیت لازم را در خصوص ورود خزنده نااهلان به عرصه سینما ندارند و تسامح آنان موجب تولید آثاری مغایر و مخالف با ارزش های اسلامی شده است.

 

این استاد حوزه علمیه به سکوت دستگاه های نظارتی در مبانی هنری کشور به خصوص سینما را زنگ خطری جدی عنوان کرد و گفت: سکوت و رخوت در عرصه های هنری کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب تولید آثاری غیر ارزشی و ضد ارزشی در کشور شده است.

 

وی خواستار توجه جدی مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری در ساخت فیلم هایی مبتنی بر ارزش های قرآنی، اسلامی و انقلابی شد و تصریح کرد: اتفاقات بسیار مهم و تأثیر گذاری در کشور در انقلاب و تاریخ اسلام وجود دارد که در صورت تبدیل به فیلم نامه و به تصویر آمدن ان می تواند موجب اقبال زیاد مردم به سینما و انتقال مبانی انقلاب فراتر از حوزه کشور ما شود.

 

حجت الاسلام پور اکبر ادامه داد: در کشورهای غربی با کوچکترین اتفاق که حتی ارزشی چندانی ندارد اما با پرداخت های زیبا و با بهره گیری از علم سینما سعی می کنند تا فیلمی جذاب برای مخاطب بسازند در صورتی که انقلاب ما در بیش از سی سال پر از وقایعی از این دست است.

 

وی با تمجید از برخی فیلم هایی که دارای ارزش هایی در حوزه خانواده، دین باوری و تقویت مبانی خداباوری و نیز حوزه دفاع مقدس و انقلاب، خاطرنشان کرد:  انتظار این است که وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی و صدا و سیما به گونه ای برنامه ریزی کنند تا شاهد تولید زیادی از فیلم های فاخر انقلابی و اسلامی در کشور باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه بابل در پایان از نیروهای ارزشی و انقلابی خواست تا با وارد شدن به عرصه سینما و آشنا شدن به علم سینما از این ابزار برای انتقال ارزش های اسلامی  بهره بگیرند /1313/ت302/ب1

ارسال نظرات