۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۲۸۰
حجت الاسلام رفیعی:

بدحجابی وجهه شیعه را خراب می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که گاهی رفتارهای نادرست مثل بدحجابی وجهه شیعه را خراب می کند، گفت: این گونه رفتارها گناه فردی نیست زیرا به جامعه اسلامی لطمه می زند و با انحراف جوانان امنیت جامعه را به خطر می اندازد.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه امشب در صحن جامع رضوی در ادامه تبیین نقش آرامش در زندگی، اظهار داشت: مهم ترین عامل آرامش رضایت از وضعیت موجود است و اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد امنیت و آرامش هستند.

 

وی با بیان این که بزرگترین گناه کبیره انکار حقوق اهل بیت(ع) و موضوعی متفاوت از پذیرش آن است، تصریح کرد:  نخستین چیزی که در قیامت از انسان سوال می شود محبت اهل بیت است، البته این قضیه منافاتی با پرسش از توحید و نماز ندارد؛ زیرا نخستین سوال درباره اعتقادات؛ توحید، درباره اعمال؛ نماز و در زمینه دینداری نیز محبت اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) است.

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام مایه آرامش انسان هستند به شرط تمسک، تعظیم و نصرت آن ها.

وی تصریح کرد: ائمه(ع) عالم ترین افراد و  خود مصداق تدبیر هستند، بنابراین به جای روی آوردن به کسی با تمسک به اهل بیت(ع) می توان به امنیت رسید، به طور کلی یکی از وظایف انسان در برابر ائمه اطهار(ع) تمسک جستن به آن ها است.

حجت الاسلام رفیعی افزود: بی مکرم اسلام (ص) فرموده اند: اهل بیت(ع) مرا تعظیم و تکریم کنید، گاهی ما ناخواسته اهل بیت را تحقیر می کنیم؛ همیشه تحقیر ظاهری نیست بلکه مبنی بر روایات تحقیر، سرزنش یا ناراضی کردن مومنی از مومنان خداوند سبب تحقیر ائمه اطهار می شود.

وی بنا به فرموده امام صادق(ع) که شیعیان زینت ما اهل بیت(ع) هستند، ابراز کرد: گاهی رفتارهای نادرست مثل بدحجابی وجهه شیعه را خراب می کند؛ این گونه رفتارها گناه فردی نیست زیرا به جامعه اسلامی لطمه می زند و با انحراف جوانان امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بنابراین یک مسلمان می تواند با نماز اول وقت، رعایت حجاب و عفت، الفاظ زیبا، رعایت حقوق دیگران، رعایت حلال و حرام های دین و... باعث زینت ائمه اطهار علیه السلام شود.

وی با اشاره به نصرت به معنای یاری کردن ائمه(ع) پرداخت و گفت: از طریق راه های گوناگون با عمل یا مال خود می توان اهل بیت علیه السلام را یاری کرد؛ شاد بودن هنگام شادی ها و غمگین بودن هنگام اندوه ایشان، ابراز خرسندی، شادی و سرور از تشرف فراوان زائران به حرم امام رضا(ع) از مصادیق یاری اهل بیت(ع) است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات