مبلغان دینی مروجان تفکر دینی و ظلم ستیزی در آموزش و پرورش هستند
خانم علیزاده، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خاتون شهرستان شهریار، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت حضور طلاب و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش و همچنین نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی از این حضور تبلیغی، گفت: ریشه نگرانی ضد انقلاب مربوط به سال 42 است که در آن زمان طلاب به رهبری امام بودند که در مقابل ستمگریها ایستادند و با توجه به این که ما پیرو خط امام هستیم و طلاب وظیفه خود میدانند که در جبهه فرهنگی کار کنند، دشمن به این دلیل احساس خطر میکند و تلاش می کنند که طلاب و مبلغان وارد مدارس نشوند و آنها میترسند که تفکر امام خمینی وسیعتر از آنچه که هست شود.
مدیر حوزه علمیه نرجس خاتون با بیان این که دشمن هیچگاه نمیخواهد طلبه ای تربیت شود، بیان کرد: دشمن میترسد از اینکه طلبهای که تعلیم دیده در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کند و تفکر دینی و ظلمستیزی را در دل بچهها بیندازد، با توجه به اینکه دشمنان و منافقان قسم خوردهاند که دینستیزی را در کشور ما به وجود بیاورندو در جوان ها رسوخ کنند و در دل آنها تاثیر بگذارند، اولین مانع را طلاب میدانند چون مشخصه اصلی طلبه این است که نمیگذارد کار فرهنگی روی زمین بماند و بسیجی وار، بی منت و بدون انتظار مزدی در جبهه فرهنگی کار میکند.
علیزاه در ادامه با اشاره به اینکه حضور طلاب اثرات خوبی بر تربیت نسل جوان میتواند داشته باشد، افزود: مدارس آموزش و پرورش به سویی میرود که لااقل برخی کتابهایش بوی مذهبی بگیرد؛ اما هنوز در مدارس خلأهایی احساس میشود که یکی از مهمترین آن نرساندن حقیقت دین به دانش آموزان است؛ اما طلاب چون علوم دینی را خوانده و جهادی کار میکنند و دلسوزی بیشتری دارند میتوانند موثرتر واقع شوند. اینگونه نیست که معلمها نتوانند کار کنند، آنها می توانند کار کنند اما طلاب اینکار را به صورت عملی در مدرسه انجام میدهند و زمینهای را برای بچهها فراهم میکنند تا مسائل معنوی و اخلاقی را مستقیما درک کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود طلاب مانع مهمی برای اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: طلبه خوب و توانمند اگر با دانشآموزان ارتباط معنوی موثری برقرار کند اولین تاثیرش جذب به دین است و با توجه به اینکه طلبه مانع مهمی است برای افراد ضدانقلاب که سعی دارند با انواع و اقسام هجمههای فرهنگی مثل ماهواره، اینترنت و شبکههای اجتماعی نسل جوان را دین گریز کنند، حضور طلبه باعث میشود که جوان ارتباط راحت تری با طلبه برقرار کند.
این مدیر حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: اولین وظیفه نهادهای حوزوی و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش این است که ساز و کارهای ورود طلبه به آموزش و پرورش را راحت تر کند چون الان طلبه فقط به عنوان امام جماعت میتواند در مدارس حضور یابد و در همان بیست دقیقه الی نیم ساعت میتواند با بچهها در ارتباط باشد و در این زمان، تاثیر مطلوب را نمیگذارد چون کسانی در نماز جماعت شرکت میکنند که خود پایبند به نماز هستند و با کسانی که پایبند به نماز نیستن و اهل دین نیستند نمی تواند ارتباط برقرار کند؛ از این جهت خیلی خوب است که ساز و کاری فراهم شود که از طلاب به عنوان معلم دینی استفاده کنند.
وی با اشاره به نقش موثر حضور طلاب در مدارس برای دانشآموزان و معلمان گفت: زمانی حضور طلاب میتواند موثر باشد که در انتخاب مبلغ برای اعزام دقت داشته باشیم؛ کانون مبلغان باید قوی باشد و با سنجش شرایط، طلبه را اعزام کند و خود طلبه نیز باید عامل به علومی که میداند باشد که در اینصورت طلبه هر کجا که برود میتواند موثر واقع شود، در اینجا مرکز مدیریت باید به سویی حرکت کند که مدرک گرا نباشد و طلبه ها را طوری تربیت کند که معنویت بالایی داشته باشند.
علیزاده در ادامه با اشاره به این که جوان ها نوگرا شدهاند، افزود: با توجه به اینکه جوان ها دنبال کسی هستند که گوش شنوایی برای حرفهایشان داشته باشد اگر طلبه به عنوان مشاور در مدرسه حضور داشته باشد خیلی موثر است حتی تاثیرش از حضور طلبه به عنوان معلم دینی نیز بیشتر است، اگر برای جوان مشاوری نباشد حرفهایش را به دوستانش می گوید و ناخواسته گرایشهایی برای به وجود میآید که خانواده هم انتظارش را ندارد؛ اما وقتی طلبهای مشاوره به دانش آموزان بدهد، به یقین از نظر روحی و عاطفی و معنوی تاثیر میگذارد و از خطرهایی که بواسطه ندانستن اتفاق میافتد، جلوگیری می کند.