۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۲۰۱۳۸
در مدرسه علمیه آیت‏الله بهجت قم صورت گرفت؛

راه‌اندازی کارگروه «طلبه تراز انقلاب اسلامی»

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه علمیه آیت‏الله بهجت(ره) با بیان این‏که بعد از انجام بررسی‏های بسیار و دقیق به رویکردی با عنوان طلبه دینی در تراز انقلاب اسلامی با محوریت جهانی و بین‏المللی رسیدیم، ابراز داشت: کارگروهی برای برنامه ریزی و چارچوب بندی این رویکرد تشکیل شده است که در حال عملیاتی کردن این رویکرد انقلاب محور است.
مراسم افتتاحيه مدرسه علميه آيت الله بهجت در قم

حجت‏الاسلام مجید رهنما معاون آموزش مدرسه علمیه آیت‏الله بهجت(ره) در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این مدرسه مبارکه سال گذشته به صورت رسمی افتتاح شده و امروز نیز رسما فعالیت .

حجت‏الاسلام رهنما با اشاره به اهداف تأسیس این مدرسه مبارکه، اظهار داشت: هدف از تاسیس این مدرسه جذب نخبگان مراکز تربیتی روحانی محور و تربیت آنها به عنوان طلبه تراز انقلاب اسلامی که دید و نگاه جهانی و بین المللی را دارا باشند است.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت‏الله بهجت(ره) با بیان این‏که فعالیت این مدرسه علمیه در عرصه علمی و آموزشی، تهذیب و اخلاق و نگاه و جریان سازی اجتماعی است، عنوان داشت: این فعالیت‏ها در یک دوره شش ساله انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر این‏که ما برای تأسیس این مدرسه یک کار مطالعاتی عظیم بر روی دیگر مدارس معتبر و سطح بالا انجام دادیم، اظهار داشت: ما نوع فعالیت و خروجی این مدارس را بررسی کردیم و از نزدیک با مدیران آنها مصاحبه‏هایی را انجام دادیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی برای تأسیس این مدرسه داشته باشیم.

حجت‏الاسلام رهنما با بیان این‏که بعد از انجام بررسی‏های بسیار و دقیق به رویکردی با عنوان طلبه دینی در تراز انقلاب اسلامی با محوریت جهانی و بین‏المللی رسیدیم، ابراز داشت: کارگروهی برای برنامه ریزی و چارچوب بندی این رویکرد تشکیل شده است که در حال عملیاتی کردن این رویکرد انقلاب محور است.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت‏الله بهجت(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‏های علمی این مدرسه نگاه به علوم روز، به روز رسانی فقه و اصول، نیم نگاهی به کارآمد سازی علوم دینی مانند ادبیات و منطق و برنامه تربیت قرآنی و ترجمه مفاهیم قرآنی است.

حجت‏الاسلام رهنما در پایان تصریح کرد: الگوی این مدرسه در قالب یک مدرسه کوچک است و تمایلی نداریم که آن را گسترش دهیم و در حال حاظر 36 طلبه در پایه های اول و دوم در حال تحصیل علوم دینی هستند./922/ت303/س

 

ارسال نظرات