۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۱۹۷۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

بهره گیری از شیوه های امام رضا در برون رفت از بحران های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم چهارمحال و بختیاری گفت: اگر از شیوه های امام رضا(ع) برای مقابله با بحران های فرهنگی در عصر حاضر نیز استفاده کنیم به یقین جوانان ما از تهاجم فرهنگی دشمن در امان خواهند ماند.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضا اسلاميان
حجت الاسلام والمسلمین علی رضا اسلامیان، نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک میلاد فرخنده امام رضا(ع)، با تأکید بر این که در دوران امام رضا(ع)، باورها دچار انحراف بوده و ارزش ها هم از این قاعده مستثنی نبوده است، تصریح کرد: این مسائل امام رضا(ع) را وادار به انجام برنامه های جامع و کاملی کرد که مهم ترین آن ها اصلاح دینی و فکری مردم بود.
 
وی با اشاره به این که امام رضا(ع) در این راه انحراف های دینی را با قاطعیت پاسخ دادند، افزود: ایشان از فرصت ولایتعهدی در جهت پاسخگویی به شبهات و انحرافات دینی استفاده کردند که می توان گفت، آن دوران سرنوشت فرهنگ تشیع را رقم زد.
 
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در ادامه با بیان شیوه های برون رفت امام رضا(ع) در بحران های فرهنگی، اظهار داشت: اگر از شیوه های امام رضا(ع) برای مقابله با بحران های فرهنگی در عصر حاضر نیز استفاده کنیم که مهم ترین آن ها، روشنگری و اصلاحات فرهنگی است؛ به یقین جوانان ما جذب معارف الهی می شوند و از تهاجم فرهنگی دشمن در امان خواهند ماند.
 
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری به روش های امام رضا(ع) در بحران های فرهنگی اشاره کرد و گفت: استفاده از روش گفت و گو و گفتمان سازی که مهم ترین روش امام رضا(ع) در پاسخ به شبهات دینی بود، پاسخگوی معضلات فرهنگی عصر امروز ما نیز خواهد بود.
 
این مقام مسؤول در خصوص راه های شناساندن بیشتر امام رضا(ع) به مخاطبان تأکید کرد و گفت: این شناسایی نسبت به سن مخاطب، علم مخاطب و آگاهی طرف متفاوت است؛ چنان چه اگر می خواهیم امام رضا(ع) را به کودکان بشناسانیم، راهی وجود دارد و برای بزرگسال راهی متفاوت و همچنین متناسب با تحصیلات و شعور افراد این راه ها فرق می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بدون آگاهی از صفات، زندگی، اوصاف و سیره اجتماعی و اخلاقی که امام رضا(ع) داشته اند، این معرفی، ناکارآمد و ابتر خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان با بیان این که محبت از روی آگاهی، عشق، شعور و شناخت در رفتار و زندگی ما تأثیرگذارتر است، تأکید کرد: امام رضا(ع) در کشور ما ناشناخته هستند و آن چه در محافل بیان می شود، تنها قطره ای از دریای بزرگ وجود ایشان است.
 
نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید تلاش شود تا شناخت توده مردم نسبت به شخصیت ارزنده عالم آل محمد(ع) از اشک و اندوه و آه فراتر رفته و زمینه ساز رشد و ترقی جامعه شود، افزود: سفر امام رضا(ع) به خراسان سفری استثنایی برای مهندسی فرهنگ شیعی بود که ایران را به مدینه دوم تبدیل کرد و می توان گفت، این اقدام های حضرت، به مدیریت توانمند امام در عرصه فرهنگ و سیاست مربوط می شود./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات