۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۹۵۲۳
امام جمعه قائن:

مقابله با بیداری اسلامی اصلی ترین هدف ایجاد گروه‌های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قائن با بیان این که گروه های تکفیری بهار اسلامی و انقلابی را در منطقه هدف گرفته اند، گفت: اصلی ترین هدف ایجاد گروه های تکفیری از سوی غرب و اسرائیل، مصادره انقلاب های اسلامی مردم و مقابله با موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.
حجت الاسلام اصفهاني _ امام جمعه قاين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی، امام جمعه قائن، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و مردم این شهرستان با بیان این که آمریکا در منطقه همواره به دنبال ایجاد یک جزیره با ثبات برای منافع خود در کشورهای منطقه بوده است، گفت: همانطور که آمریکا احتمال وقوع انقلاب اسلامی در زمان خاندان طاغوت پهلوی را نمی داد پیش بینی انقلاب در کشورهای اسلامی را امر امکان ناپذیر می دانست و همواره به طاغوت های دست نشانده خود در این کشورها افتخار می کرد اما متاسفانه از آن جایی که بیشتر حکمرانان دولت های منطقه دست نشانده و مستبد بودند و ارتباطی با مردم حکومت خود نداشتند همین موضوع موجب آغاز موج بیداری اسلامی در منطقه شد.

 

وی افزود: از آن جایی که شکل گیری حکومت ها و انقلاب های اسلامی مانند انقلاب اسلامی ایران در منطقه در تضاد مستقیم با منافع آمریکا و اسرائیل بود غرب با استفاده از گروه های تکفیری با ایجاد جنگ های داخلی میان مسلمانان به دنبال ایجاد اختلاف میان انقلابیون که از فرقه های مذهبی گوناگون بودند افتاد.

 

امام جمعه قائن با بیان این که مهم ترین ابزار غرب برای ایجاد اختلاف میان گروه های انقلابی و انحراف انقلاب های اسلامی منطقه ایجاد گروه های تکفیری نظیر داعش در عراق، بوکوحرام در نیجریه و جیش النصره و طالبان در کشورهای لیبی و افغانستان است که با توجه به عدم حاکم بودن عنصر تعقل در میان بعضی از علما و مردم منطقه، این گروه ها در این زمینه تا حدود زیادی عملکرد موفقی داشته اند.

 

حجت الاسلام اصفهانی با بیان این که امروزه غرب با کمک گروه های تکفیری به دنبال محدود سازی نور پرفروغ اسلام در منطقه است، گفت: تنها راهکار برای مقابله با گروه های تکفیری و خشکاندن ریشه های آنها در جهان  اسلام ایجاد وحدت در میان امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به راهبرد غرب برای ایجاد فرسایش در سرمایه‌های مادی و انسانی جهان اسلام و ایجاد زمینه برای درگیر کردن مسلمانان در داخل سرزمین‌های اسلامی، افزود: غرب می خواهد از اقتدار و فرایند قدرت آفرینی درجهان اسلام خود داری کند و جهان اسلام را برای همیشه در حالت پراکنده ، بی ثباتی و بی امنیتی نگه دارد.

 

امام جمعه قاین با بیان این که نظام ولایی، بهره گیری از رهبری ولایت فقیه و مردم سالاری دینی از عوامل حاکم بودن ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سایر کشورهای اسلامی منطقه برای این که به امنیت دست پیدا کنند باید ایران را الگوی خود قرار داده و در این سه عامل بنیادین از انقلاب اسلامی تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام اصفهانی با بیان این که گروه های تکفیری با خشن نشان دادن چهره اسلام زمینه کشتار مسلمانان را فراهم کرده اند و موجب شده اند که ملت های جهان با مشاهده رفتار خشن داعش در زمینه کشتار مسلمانان به آمریکا و اسرائیل حق دهند، گفت: تا زمانی که داعش نماد اسلام باشد هیچ کس خواهان صلح و آزادی مسلمانان و امت اسلامی نخواهد بود.

 

امام جمعه قائن ضمن درخواست واکنش شدید علمای اسلام در مقابل حرکات داعش، یادآور شد: اگر مسلمانان با یکدیگر در موضوعی اختلاف عقیده دارند باید آن را به وسیله راهکار قرآنی آن یعنی تکیه بر عقل و شیوه جدال احسن حل کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات