۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۰۷۶

خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از خادمان، خیرین و اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه و امامزادگان استان آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجليل از خادمان امامزادگان آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با پنجم ذی القعده روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، در مراسمی با حضور از خادمان، خیرین و اعضای هیات امنای بقاع متبرکه آذربایجان شرقی تقدیر شد.


وی ادامه داد: در این مراسم که در حاشیه جشن بزرگ دهه کرامت در جوار مرقد مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) محله شتربان تبریز برگزار شد؛ اعضای هیأت امنا و خادمان بقاع متبرکه استان با حضور حجت الاسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل و اهدای لوح تقدیر و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.


حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که شهر تبریز و آذربایجان شرقی به ترتیب میزبان 15 و 314 بقعه متبرکه از انبیای الهی و امامزادگان جلیل القدر هستند، گفت: این اماکن مذهبی با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه و با همت اعضای هیأت امنا و خیری نیک اندیش استان به محلی برای زیارت و توسل تبدیل شده اند.


وی در ادامه با اشاره به این‌که ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم (ع) محله شتربان تبریز نیز رونمایی و مورد بهره قرار گرفت، گفت: این ضریح مطلا با هزینه کرد مبلغ 550 میلیون ریال و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، هیأت امنای امامزاده سید ابراهیم(ع) و خیرین ساخته شده است.


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر نقش ویژه مردم و خیرین در پیشبرد فعالیت های عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: توسعه عمرانی امامزادگان استان در قالب اجرای طرح های جامع کارشناسی شده و توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی در این اماکن معنوی دو مأموریت ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در سه سال گذشته با توفیق الهی و همت جمعی از ارادتمندان اهل بیت قدم‌هایی در جهت غربت زدایی از بقاع متبرکه استان برداشته شده است، گفت: اجرای طرح های جامع امامزادگان استان زیرساخت های فرهنگی لازم برای تبدیل شدن این محیط های معنوی به مراکز فرهنگی در شهرها و روستاهای استان را فراهم می کند.


وی از گسترش صحن و سرای امامزاده سید ابراهیم(ع) در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: امامزاده سید ابراهیم (ع) از نوادگان حضرت امام سجاد(ع) بوده و مرقد مهر ایشان زیارتگاه دلداگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است./935/ت303/ب

ارسال نظرات