۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۱۹۰۲۰
روئین تن:

سینمای ایران دینش را به شهدا ادا نکرده است

خبرگزاری رسا ـ کارگردان فیلم «دلشکسته» گفت: 8 سال دفاع مقدس ایران، جریان بزرگ در تاریخ معاصر ما و تاریخ آیندگان ما به حساب می آید و قطع به یقین در آینده این تاریخ به افسانه تبدیل می شود. چراکه برای آیندگان قابل باور نیست که یک عده با گوشت و پوست و جانشان چه رشادتها برای کشور و میهنشان که نکردند و از آنها رشیدتر خانواده های شهدا هستند و ما این درد انها را نمی فهمیم.
دلشکسته
به گزارش خبرگزاری رسا، علی روئین تن، کارگردان فیلم دل شکسته گفت: 8 سال دفاع مقدس ایران، جریان بزرگ در تاریخ معاصر ما وتاریخ آیندگان ما به حساب می آید و قطع به یقین در آینده این تاریخ به افسانه تبدیل می شود. چراکه برای آیندگان قابل باور نیست که یک عده با گوشت و پوست و جانشان چه رشادتها برای کشور و میهنشان که نکردند و از آنها رشیدتر خانواده های شهدا هستند که رنج، درد، دوری جدایی،تنهایی و بی کسی را به جان خریدند و ما این درد انها را نمی فهمیم. همیشه دلم می خواست به عنوان کارگردان راجع به آین آدمها و بی کسی آنها فیلم بسازم که نگذاشتند دیگر من فیلم بسازم.
این کارگردان گفت: تندیسی که محمد خزاعی در جشنواره می دهد به عنوان سینماگر اگر دریافت می کردم برایم باعث افتخار بود. محمد خزاعی با ارادتش به خانواده شهدا و جانبازان پای جشنواره ایستاده. اگر خزاعی نبود جشنواره هم برگزار هم نمی بود. او طی این سالها با پوست و گوشتش مقابل سختی های جشنواره ایستاده چون همانطور که گفتم علاقه قلبی به خانواده شهدا دارد.
او ادامه داد: خانواده های شهید قشر مظلوم جامعه ما هستند که سیاسی یا جناحی عمل نمی کنند..آنها کمترین توقع را دارند و آرمانهایشان را پول و مال آغشته نمی کنند .خانواده های شهدا در همه جریان ها خودشان را پنهان می کنند و ما هیچ وقت هیچ اعتراضی از آنها نمی بینیم . این روزنامه های ارزشی یا کسانی که در همه اتفاق ها پای خانواده شهدا را وسط می کشند آیا کسی تا به حال خانواده شهدا را در این اتفاق ها و جریان ها دیده؟ خانواده شهدا با خدا معامله کردند و عزیزانشان را از دست دادند هیچ وقت صدایی از انها در نیامده و کسی از آنها اعتراضی ندیده.. الان هم که اکثر خانواد های شهدا به سن پیری رسیده اند از درد تنهایی به خود می پیچند. کافیست یک پنج شنبه، جمعه به مزار شهدا بروی دلتنگی و ناراحتی انها را به وضوح می بینی .. متاسفانه سینمای ایران نتوانسته در حق این بندگان خدا ادای دین کند.  
 
او ادامه داد: می توانم بگویم که الزام برگزاری جشنواره دفاع مقدس هر سال حس می شود و چقدر خوب که تصمیم گرفته شده هر سال جشنواره برگزار شود . تندیسی که محمد خزاعی در جشنواره می دهد به عنوان سینماگر اگر دریافت می کردم برایم باعث افتخار بود. خزاعی با ارادتش به خانواده شهدا و جانبازان پای جشنواره ایستاده . اگر خزاعی نبود جشنواره هم برگزار هم نمی بود. او طی این سالها با پوست و گوشتش مقابل سختی های جشنواره ایستاده چون همانطور که گفتم علاقه قلبی به خانواده شهدا دارد./1327/د101/س
ارسال نظرات