۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۱۸۹۹۰
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء :

ترویج جایگاه امامزادگان نیازمند ایجاد نهضت عظیم مردمی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: در شرایط کنونی باید نرم افزاری کار کرده تا امام زادگان را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم و در راستای احیای امام زادگان باید نهضت عظیم مردمی ایجاد شود.
جوادي آملي خبرنگار رسا در آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امشب در مراسم بزرگداشت روز ملی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان که در مرکز فرهنگی قرآنی آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که مسأله زیارت ائمه و به تبع آن زیارت امام زادگان در فرهنگ تشیع جایگاه ویژه ای داشته و یکی از مهم ترین شاخصه های پیروان اهل بیت(ع) است، گفت: تفکر ناثوابی که برخی دیگر از مسلمانان به زیارت دارند امر تلخی بوده و وهابیت همه جریان های دینی را به انحراف و اعوجاج کشانده است.


وی، بیان داشت: در مدینه منوره می بینیم چگونه برخورد کرده و عرض سلام به ساحت پیامبر گرامی اسلام از نظر آنان پذیرفته نیست که متأسفانه کج فهمی و کج فکری خودشان را اصل قرار داده اند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: موقعیت امامزادگان و حرم آن ها باید بزرگ داشته شود و ما حق حیات و تعلیم داریم که بزرگانی چون سید رضی، سید مرتضی و این گونه بزرگان بسیار عظیم و ارادت علمی داشته و آنان حق تعلیم بر ما دارند، اما امام زادگان دارای حق حیات بر ما هستند.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که حیات الهی انسان از ناحیه اسلام راستین برای ما از طریق اهل بیت (ع) رسیده است، ادامه داد: در عصر حاضر آن بیان پیامبر گرامی اسلام در خصوص ماندگاری دین و جامعه اسلامی تنها در گرو حدیث ثقلین است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: امروز داعشی ها به نام اسلام مسأله دین را این گونه معرفی می کنند و اگر از راه و راهنما جدا شدیم برای ما بهاییت یا وهابیت را درست می کنند.

 

وی با بیان این که امام زادگان ما را به راه و راهنما رهنمون می کنند که اگر این بزرگواران نبودند مدعیان و منکران امام زمانی که کم هم نیستند به عنوان داعیه دار می شدند، بیان داشت: هویت، شخصیت و نقش اساسی امام زادگان در راستای معرفی راه  راهنما به مردم بوده که این حق حیات بسیار عظیم است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، افزود: متأسفانه ما کار علمی در خصوص فلسفه، تفسیر و تبیین زیارت نامه امام زادگان به آن صورت نداشته ایم که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که چیزی جز قرآن و اهل بیت عامل تقرب به ساحت الهی نیست، گفت: آن وسیله ای که خدای عالم برای انسان قرار داد تا با تمسک به آن به ساحت الهی نزدیک شود همان ساحت اهل بیت(ع) است که علما و بزرگان دین انسان را به این حجت اصیل توجه می دهند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که جامعه دینی ما در سایه امام زادگان احساس امنیت و آرامش روانی می کند، بیان داشت: انسان وقتی به حرم امام زادگان می رود احساس می کند به پناهگاهی رسیده که با او درد دل می کند.

 

وی با بیان این که امام زادگان باید قطب فرهنگی شده و فعالیت های اصیل و هدفمند از این مراکز انجام شود، تصریح کرد: وقتی در کنار امامزاده برنامه باشد خود این امامزاده صیانت بخش بوده و انسان را هدایت می کند تا گمراه نشود.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که حوزه علمیه قم که تشیع و مکتب اصیل اهل بیت(ع) از قم دارد منتشر می شود در کنار حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد، گفت: این شهر قم است که خط اعتدال دین را ترسیم می کند و جامعه جهانی را به فرهنگ اصیل دین تحویل می دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: در شرایط کنونی باید نرم افزاری کار کرده تا امام زادگان را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم و در راستای احیای امام زادگان باید نهضت عظیم مردمی ایجاد شود.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، در این مراسم با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه والای امام زادگان، گفت: در ملاقاتی که خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی رسیدیم ایشان فرمودند که وقف یکی از ارکان اساسی دین بوده و به برکت امام زادگان توانستیم به برکت والایی دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به بازسازی بقعه ناصرالحق، بیان داشت: افتخار اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این است که با بازسازی بقعه ناصرالحق توانستیم لبخند مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی را اندازه توان خود جاری کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که حیات و ممات ما مدیون امام زادگان است، تصریح کرد: امیدواریم به لطف خداوند منان بتوانیم زیر سایه، رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی، دغدغه های فرهنگی این بزرگواران را در مجموعه اوقاف و بقاع متبرکه عملی کنیم.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از عبدالرضا عزیزکمالی، خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل به به عنوان خبرنگار برتر شهرستان در حوزه ترویج جایگاه امام زادگان و بقاع متبرکه تجلیل شد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات