۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۸۷۳۳
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

ناپدید شدن امام موسی صدر جنایتی در حق لبنان و جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش امام موسی صدر در گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام گفت: ناپدید شدن امام موسی صدر جایتی در حق لبنان و جهان اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امام موسی صدر را الگوی ایثار برای امت اسلامی معرفی کرد و افزود: از مسؤولان فرهنگی می خواهم با مطالعه زندگی نامه این بزرگوار زمینه فرهنگ ایثار و جهاد را در جامعه تقویت کنند.

وی گفت: امام موسی صدر چهره کارکردی دین در زندگی را نمایان و ثابت کرد که هرگز کهنه نمی شود.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: امام موسی صدر در همه صحنه ها حضوری بی مانند داشت و نفوذ شخصیتی وی محدود به محافل شیعی نبود، ناپدید شدن امام موسی صدر زیان بزرگی در صحنه اسلامی ایجاد کرد و این در حالی بود که به وجود ایشان برای ادامه حمایت از همه مستضعفان و محرومان و حمایت از جنبش مقاومت فلسطین و همه آزادگان به شدت نیاز بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با ابراز تأسف و ناراحتی از ناپدید شدن امام موسی صدر، از مسؤولان سیاسی و دینی شیعه و سنی در لبنان و جهان عرب و اسلام خواست تا با عمل به وظیفه خود با فشار همه جانبه برای تعیین سرنوشت وی تلاش جدیدی را آغاز کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش امام موسی صدر در گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام گفت: ناپدید شدن امام موسی صدر جنایتی در حق لبنان و جهان اسلام است.

وی در ادامه بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به حفظ قضیه امام موسی صدر به عنوان قضیه اسلامی و جهادی تأکید دارد و گفت: این قضیه باید پایان یابد و ربایندگان امام موسی صدر بدانند اگر وی را در زندان نگه داشتند اما راه و اهداف وی با قدرت ادامه دارد.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: در چنین روزی هر ساله درد عمیق و احساس ناراحتی به سبب ظلم بزرگی که در حق امام صدر و همراهانش صورت گرفت زنده می شود و به مناسبت این روز همه را به زنده نگه داشتن خاطره امام موسی صدر و فداکاری و تلاش های وی برای حفظ وحدت، هویت و هم‎زیستی لبنان و دفاع از حقوق مردم فلسطین دعوت می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان ابرازداشت: امام موسی صدر توانست مردمی را در لبنان تربیت کند که شاهد پیروزی پس از پیروزی زیر پرچم اسلام است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات