۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۸۴۸۲
در آمل؛

نشست تخصصی بررسی جایگاه امام زادگان در ترویج مکتب تشیع برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ملی تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، نشست تخصصی بررسی جایگاه امام زادگان در ترویج مکتب تشیع در آمل برگزار می شود.
بقعه ناصرالحق

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

وی با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که معرفی امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امام زادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با گرامی داشت روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه، گفت: ویژه برنامه تجلیل از جایگاه امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل و نشست تخصصی بررسی جایگاه امام زادگان، بقاع متبرکه و ناصرالحق در ترویج مکتب تشیع، همزمان با دهم شهریور در آمل برگزار می شود.


وی با اشاره به این که این مراسم از 17:30 در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل منعقد خواهد بود، بیان داشت: در این مراسم حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل سخنرانی خواهد کرد.


حجت الاسلام علیخانی با اشاره به دیگر برنامه های این مراسم بزرگداشت، تصریح کرد: برگزاری برنامه های متعدد از جمله تجلیل از هیئت امنا، خادمین، خیرین و خبرنگاران برتر حوزه ترویج جایگاه امام زادگان، بقاع متبرکه و وقف در این مراسم صورت می گیرد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به بازسازی بقعه متبرکه ناصرالحق، گفت: بقعه ناصرالحق به عنوان یکی از بقاع بین المللی و آبروی ایران است که بسیاری از عزیزان شیعه یمنی خواستار حضور در این بقعه متبرکه هستند که باید تبدیل به قطب فرهنگی شود و تلاش شایسته و ارزنده ای در این راستا وجود داشته باشد.


وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بقعه باید به زیارتگاه تبدیل شده و سنگ بنای بازسازی بقعه ناصرالحق به دستور رهبری بوده است، ادامه داد: خوشحالی رهبر معظم انقلاب به اندازه همه دنیا برای ما ارزش دارد که ایشان در رابطه با شخصیت ناصرالحق فرمودند بزرگان خاندان پیامبر مثل داعی کبیر و ناصرکبیر و بقیه خاندان و اولاد پیامبر (ص)  با تکیه به مردم این منطقه توانسته پرچم اسلام، ولایت و معارف زلال قرآنی را در این منطقه بیافرازند./1314/ت302/ب

ارسال نظرات