۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۸۴۵۲
مدیرکل حج و زیارت خوزستان خبرداد:

27 شهریور؛ اعزام نخستین کاروان خوزستان به بیت الله الحرام

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان گفت: 3 هزار زائر خوزستانی از 27 شهریور ماه سال جاری به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می شوند.
ناصر حويزاوي، مدير کل حج و زيارت خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان، ظهر امروز، در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان اهواز، با بیان این که هفته حج هفته عظیمی بوده که نماد آن احیای حج ابراهیمی از سوی امام خمینی(ره) است، گفت: هفته حج در حقیقت یکی از ثمرات و نمادهای پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان کنگره حج را متأثر از اندیشه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست که همه ساله حجاج کشورهای اسلامی در این کنگره افزون بر انجام مناسک حج به موضوعات کشورهای اسلامی می پردازند، ابرازداشت: سازمان حج و زیارت در کنار بعثه مقام معظم رهبری افتخار دارد که سکان دار عظیم حج و عتبات عالیات است.

این مقام مسؤول افزود: خوشبختانه خوزستان از استان های زائر خیز است که در ایام موسم حج بالغ بر 25 هزار زائر را ساماندهی کرده است.

وی با بیان این که یکی از افتخارات مدیریت حج و زیارت خوزستان مرزداری و مدیریت دو گذرگاه شلمچه و چزابه است، خاطرنشان کرد: این دو گذرگاه در طول سال مأمور و مسؤول ساماندهی اعزام به عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین است.

احداث بزرگ ترین زائرسرای مرزی

حویزاوی از احداث بزرگترین زائرسرای مرزی در شهر بستان با عنوان «زائرسرای شهدای عملیات طریق القدس» خبر داد و اظهارداشت: از آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به سبب حمایت های بسیار برای این زائرسرا که در حال احداث است بسیار قدردانی می کنم.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان همچنین با اشاره به پیگیری جهت احداث هتل بزرگ کوثر در شلمچه گفت: مراحل ساخت این هتل که در نقطه صفر مرزی قرار دارد در حال پایان یافت است.

این مقام مسؤول با بیان این که در دو سال گذشته مسؤولیت طرح قربانی در سطح ملی به خوزستان واگذار شده است، ابرازداشت: خوشبختانه این مهم با همکاری و همیاری همه مسؤولان در استان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 3هزار زائر خوزستان به بیت الله الحرام و مدینه منوره از 27 شهریورماه خبرداد و گفت: این تعداد در قالب 10 پرواز سعودی انجام می شود که نخستین کاروان برگشتی حجاج خوزستان 24 مهرماه خواهد بود.

حویزاوی در پایان از خانواده حجاج خوزستانی که همواره در فعالیت های خیر پیشقدم بوده اند خواست تا هزینه ولیمه ها را برای ایتام و افراد بی بضاعت هزینه کنند./9454/پ202/ب2

ارسال نظرات