۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۳۶۷
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

حرم حضرت معصومه کانون معنویت در ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره)، با اشاره به اهمیت روز ولادت کریمه اهل بیت(ع) و بزرگداشت آن حضرت گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(ع) در قم کانون، معنویت و الگوی محبت به اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است.
حجت الاسلام قرباني

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیروی از اهل بیت(ع) را افتخار ایرانیان عنوان کرد و اظهارداشت: برای رسیدن به سعادت مسیری به جز راه اهل بیت(ع) و پیروی از آن ها وجود ندارد و آنان که مسیر های دیگر را خود انتخاب می کنند، بدون شک به انحراف کشیده شده، دنیا و آخرت خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به آغاز دهه مبارک کرامت افزود: دهه کرامت یادآور عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است.

حجت الاسلام قربانی گفت: بی‌شک اهل بیت پیامبر(ص) چهره‌های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده‌اند و نامشان همچون ستارگان درخشان در آسمان فضایل می‌درخشد؛ درخشان‌ترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت، فاطمه فرزند پاکیزه موسی بن جعفر(ع) که سال‌ها است تشنگان معرفت از حریمش، زلال ایمان می‌نوشند و عارفان با گذر بر زندگی فرزانه‌اش و درک لحظه‌های آسمانی شدنش، درهای عروج را به روی خود می‌گشایند و بوی وصال را در گستره زمین منتشر می‌سازند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، حرکت حضرت معصومه(ع) را حرکتی جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: او بنت رسول الله و دخت ولى الله و عمه ولى الله بوده و این مسأله خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوى و روحانى آن بزرگوار است.

وی تصریح کرد: عالمه و محدثه اهل بیت(ع) یکى از والاترین عناوینى بوده که نشان دهنده بلندى مرتبه علم و آشنایى کریمه اهل بیت(ع) با معارف بلند اسلام و مکتب حیات بخش تشیع است و به آن استناد مى کنند؛ چرا که آن حضرت جز از افراد مورد اطمینان حدیث نقل نمى کرد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به اهمیت روز ولادت کریمه اهل بیت(ع) و بزرگداشت آن حضرت گفت: حرم حضرت مطهر حضرت معصومه(ع) در قم کانون معنویت و الگوی محبت به اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به جایگاه قم در میان ایرانیان اظهارداشت: در احادیث فراوانی به قداست قم اشاره شده، از جمله امام صادق(ع) قم را حرم اهل بیت(ع) معرفی و خاک آن را، پاک و پاکیزه تعبیر می کند، همچنین ایشان در ضمن حدیث مشهوری که درباره قداست قم به گروهی از اهالی ری بیان کردند، فرمودند که «بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت، او همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند».

حجت الاسلام قربانی در پایان حضرت معصومه(ع) را الگویی مناسب برای زن ایرانی معرفی و تأکید کرد: تأثیر پذیری از این الگو سبب بصیرت افزایی و ولایت پذیری می شود./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات