۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۱۷۹۹۵

استقبال بانوان مبلغ قم از طرح ساماندهی مبلغان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از استقبال بانوان مبلغ این استان برای شرکت در طرح ساماندهی مبلغان خبر داد.
مبلغات سنتي

به گزارش خبرگزاری رسابه نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عبدالعلی براتی به ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان با هدف تأثیرگذاری در حوزه بانوان مبلغه اشاره کرد و گفت: درصدد شناسایی و ساماندهی بانوان مبلغه در سطح استان هستیم.

 

وی به ایجاد فضای مثبت در عرصه کاری بانوان مبلغه اشاره کرد و افزود: به جای مباحث سیاسی و امنیتی به دنبال ایجاد فضایی سالم و مثبت در راستای فعالیت این قشر در جامعه هستیم.

 

مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به ساماندهی مبلغات سنتی اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای مهارت این افراد از سال گذشته زمینه برگزاری جلسات و کارگاه‌هایی را برای آنها فراهم کرده‌ایم.

 

براتی با بیان این‌که 110 مبلغه در این کلاس‌ها حضور دارند گفت: 50 جلسه برای مبلغات سنتی زیر دیپلم برگزار شد.

 

وی به استقبال زیاد از این کلاس‌ها و کارگاه‌ها اشاره و بیان کرد: مرحله دوم این طرح که شامل افراد بالای دیپلم و محصلان در حوزه است به زودی اجرا می‌شود.

 

مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برای شناسایی این افراد فراخوانی اعلام خواهد شد تا مبلغات با حضور در این جلسات آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

 

براتی به آموزش احکام و مداحی برای مبلغات سنتی اشاره و بیان کرد: در این کلاس‌ها مبلغات با حلال و حرام مداحی آشنا می‌شوند تا به صورت صحیح در مجالس مداحی کنند.

 

وی ادامه داد: جلسات آسیب‌شناسی، نمایشگاه کتاب، دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی و مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای بانوان در نظر گرفته شده است.

 

مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم هدف از برگزاری کلاس‌های مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی را آشنایی بانوان با منابع صحیح عنوان کرد و افزود: عده‌ای از مبلغات به نحوه دسترسی به منابع و استفاده از آنها آشنایی لازم و کافی ندارند.

 

براتی هدف دیگر از برگزاری این کلاس‌ها را ساده و روان‌خوانی دانست و گفت: با برگزاری کلاس‌های مقتل‌خوانی این افراد مهارت روان خواندن را پیدا کرده و با شیوه صحیح خواندن آشنا می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مطالب به درستی خوانده شوند، دل‌نشین‌تر بوده و تأثیر بیشتری روی شنونده می‌گذارد و در این حالت هدف اصلی مداحی نیز میسر می‌شود.

 

مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به شناسایی و ساماندهی دو گروه بانوان مبلغه اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره گذشته بانوان زیردیپلم در کلاس‌ها و کارگاه‌ها شرکت داشتند در حالی‌که در این دوره به دنبال ثبت‌نام افراد بالای دیپلم و فعالان در حوزه هستیم.

 

براتی با بیان این‌که عده‌ای از مبلغات به دلیل فقر فکری و کمبود اطلاعات ممکن است موارد نادرستی را در جلسات به مردم بگویند، افزود: عده‌ای از اعضای فعال حوزه با توجه به دارا بودن توانایی باید در این مجالس شرکت کرده و اطلاعات درست را به مردم ارائه دهند زیرا حضور در جلسات خانگی یکی دیگر از وظایف مهم این افراد است.

 

مسؤول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: استقبال از این کلاس‌ها و کارگاه‌ها زیاد بوده و طرفداران بسیاری دارد و هدف اصلی ما نیز از برگزاری این جلسات و کارگاه‌ها آشنایی برخی مبلغات با شیوه‌های صحیح مداحی و اطلاع‌رسانی است.

 

براتی تأکید کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در این زمینه مدتی است فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در حال حاضر در این زمینه اقداماتی هم انجام داده است./907/د102/ی

ارسال نظرات