۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۱۷۶۵۰
مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی:

اجتماع و وحدت اسلامی در مساجد خلاصه می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان این که مساجد مهم ترین مراکز سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام هستند، گفت: اجتماع و وحدت اسلامی در مساجد خلاصه می شود.
مسجد چهاردرخت بيرجند

محمد باقری، مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که وحدت اسلامی در مسجد محقق می شود و به محض ورود به مسجد غنی و فقیر با یکدیگر تفاوت نداشته و باهم برابر هستند، افزود: مسجد از ابتدای تاریخ بشریت مهم ترین مرکز برای گردهمایی مسلمانان بوده و مسلمانان در این مکان با گوش دادن به رهنمودهای امام جماعت سرنوشت ساز ترین تصمیمات طول تاریخ بشر را گرفته اند.

 

وی با بیان این که مسجد یکی از موثرترین رسانه های اسلامی در طول تاریخ بوده و هیچ چیز تاکنون نتوانسته جای این رسانه موثر را بگیرد، گفت: آنچه موجب شده که دشمن به دنبال کم رنگ کردن جایگاه مساجد در میان مردم باشد نقش کیلدی و موثر مساجد در مقاومت اسلامی و ظلم ستیزی است زیرا انسانی که در مسجد حضور داشته و تربیت می شود هرگز از ظلم نترسیده و با اعتماد به نفس کامل با ظلم و ظالمان می جنگد و چنین انسانی دارای اراده پولادین بوده و هیچ سلاح پیشرفته ای نمی تواند مانع پیروزی او شود.

 

مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی با بیان این که مسجد از ابتدای تاریخ موجب تقویت مقاومت اسلامی بوده و همواره حزب الله و رزمندگان مقاومت در مساجد تربیت شده اند، گفت: مسجد موجب پویایی و زنده نگه داشتن نام اسلام می شود بنابراین تا زمانی که مساجد دارای رونق باشند و درب آنها به روی مومنان باز باشد دشمن هرگز نخواهد توانست به اسلام آسیبی وارد کند.

 

باقری با اشاره به این که مساجد خراسان جنوبی با کمبود روحانی مواجه هستند، ادامه داد: روحانی قلب مسجد است و مسجدی که روحانی نداشته باشد مانند پیکر بدون قلب است بنابراین خیران و مردم برای رونق مساجد و تربیت اسلامی فرزندان خود باید زمینه لازم را برای افزایش طلاب حوزه های علمیه فراهم کرده و فرزندان خود را همانطو که به تحصیل در دانشگاه ها دعوت می کنند به تحصیل در حوزه های علمیه هم تشویق کنند.

 

وی با بیان این که وجود یک روحانی قوی در مساجد موجب عمران و آبادی منطقه از همان مسجد محل استقرار روحانی می شود، گفت: وجود روحانی در مسجد موجب می شود که خود مردم برای حل مشکلاتشان پیش قدم شده و با همکاری هم مشکلات را حل کنند که این همان هدف اسلام از رونق مساجد و وجود روحانی و امام در مساجد است.

 

مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی با بیان این که امام حماعت مسجد نقش کلیدی در تربیت نسل جوان دارند، گفت: اگر تاریخ جهان اسلام را بررسی کنید می بیند به ویژه در شهر کوفه زمانی که حاکم یزید بر منبر رفت و در مسجد کوفه علیه امام حسین (ع) سخنرانی کرد تمام مردم از بی ایمانی و دید سطحی که داشتند با او همراه شدند و همان کسانی که برای امام نامه نوشته بودند کمر به قتل او بستند که این موضوع نشان می دهد در انتخاب امام جماعت در مسجد باید توجه ویژه ای شود.

 

باقری وجود انواع کانون ها و پایگاه های فرهنگی را در کنار مسجد از عوامل رونق مساجد عنوان کرد و افزود: مسجدی که بتواند بیشترین جوان را به خود جذب کرده و موجب تربیت آنها شود مهم ترین نقش را در خدمت به اسلام و اهل بیت دارد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات